Egy sportautó élményfaktoráról nem sokat árulnak el az üres számadatok, az AMG világába belépőt jelentő A 35-ös esetében azonban kimondani is izgalmas a 306 lóerős teljesítményt, a 400 Nm-es nyomatékot és a 4,7 másodperces 0-100-as gyorsulást, hiszen az A-osztályról van szó! A több mint 50 éves múltra visszatekintő AMG munkája többet jelent a teljesítmény fokozásánál. A lényeg a teljesítményleadásban, a futóműben, a vezethetőségben és persze a körítésben van.
Az A 250 4Matic kivitel jó alap volt a továbbfejlesztéshez. A motortér aljára keresztmerevítőket és egy alumíniumlemezt csavaroztak, ezzel javítva a torziós merevséget. Előre a hajtási befolyás csökkentésére függőcsapszeges MacPherson, hátra négy lengőkaros futómű került, utóbbit segédkerettel erősítették a karosszériához. A radiálisan rögzített első féknyereg versenysportból átvett megoldás, elöl 350, hátul 300 mm-es, perforált féktárcsák lassítják. A motor két-két hengere saját légcsatornát kapott, ezt kettős megfújású és kifújású turbófeltöltővel érték el, ami 82 lóerővel növelte a teljesítményt. Az AMG Speedshift DCT 7G duplakuplungos váltó módosított áttétellel és alapáron kínált rajtautomatikával juttatja az erőt az útra 4Matic összkerékhajtáson keresztül.
Az A 35-ös hátsó tengelyre épített, többtárcsás tengelykapcsolót használ központi differenciálműként, az első és a hátsó tengely között akár 50:50%-os nyomatékelosztás is lehetséges. Az igény szerinti viselkedés kulcsa a különböző üzemmódok beállítására alkalmas hajtáslánc. A kormányon található kijelzők segítségével a kedvünk szerint változtathatjuk többek között az adaptív futómű beállításait. A skála két végpontjában a Slippery és a Sport+ program szerepel, előbbi lassabb gázreakciót és kisebb fordulaton felkapcsoló váltót eredményez, utóbbi minden visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad a motornak, illetve a befecskendezés és a gyújtás késleltetésével durrogó hangot csal elő az AMG kipufogórendszerből. Nem hétköznapi képességeit visszafogottan sportos külsővel rejti el a házi tuningcég, de az „Aerodinamika” csomaghoz járó látványos első-hátsó légterelőkészlet megrendelésével versenyautós külsőt is adhatunk neki. Mindegy, ki melyik stílusra szavaz, a sportülésekkel felszerelt, fantáziadús és minőségi belsőben mindenki otthon érzi magát.
Ami az élményt illeti, az A 35-ös alaposan rálicitál a többi hot hatch-re. Elég pár gombnyomás és kifinomult kompaktból rögtön a szerpentinek királyává változik. Fantasztikus, fémesen hörgő motorhangot varázsoltak elő a kipufogóból, gyorsulása impresszív, olyan intenzitással tapad a kanyarokban, mintha számára nem létezne túl nagy tempó. Kormányzása természetesen súlyozott és precíz, még visszajelzést is ad, mégis olyan semlegesen viselkedik, mintha egy szimulátorban vezetnénk. Villámgyorsan kapcsolgat a váltó, a gázadásra késlekedés nélkül reagál. Kanyarból kigyorsítás közben a hátra küldött nyomaték hátsókerekesek módjára tolja a masszív tömbként mozgó, mindig stabilan kézben tartható karosszériát, miközben a fékek fáradhatatlanul viselik az élményautózást. Képességeinek határait közúton lehetetlen elérni. Lehet, hogy ez a legkisebb és a leggyengébb AMG, de az 50 000 euró alatti árkategóriában is képes maradandó élményt nyújtani. Ezzel új mércét állított fel, most az ellenfeleken van a sor, hogy rálicitáljanak.
Mercedes-AMG A 35
Összlökettérfogat: 1991 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 225 kW (306 LE) 5800/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 3000-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4436/1797/1405 mm
Tengelytáv: 2729 mm
Saját töm./teherbírás: 1555/500 kg
Csomagtér: 370-1210 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,7 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 9,3/6,1/7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
Alapár: 15 433 040 Ft