Tavaly már megmutatták álcázva a BMW középkategóriás szabadidő-autóinak sportváltozatát, a leleplezés alkalmából tehát a legnagyobb hír az, hogy rögtön a Performance kivitel is bemutatkozott. Szokás szerint nagyobb légbeömlők, felnik kerültek a karosszériára, az ajtókat feltárva bőrkárpittal burkolt sportülésekkel és M-es műszerfallal szembesül az ember.
Első körben fényes fekete karosszériadíszekkel jön az X3 M és X4 M, a karbon megjelenési csomag csak augusztustól lesz választható – a hátsó spoiler kezdettől fogva karbon. A felfüggesztést áthangolták az új feladat kedvéért, az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással a hétköznapitól a versenypályás keménységűig terjednek a lehetőségek. A kormánymű és a fékrendszer is az M GmbH mérnökeinek munkája, a felnik alapáron 20 colosak, a Performance kivitelben 21 colosak.
Teljesen új fejlesztésű a 3,0 literes, soros hathengeres biturbó, amely két darab, szimpla megfújású feltöltőt használ. Kifejezetten pörgős motort készítettek a mérnökök, a 480 lóerős teljesítményt a 6250/perc fordulaton tudja, a 600 Nm maximális nyomaték a 2600-5600/perc tartományban áll a vezető rendelkezésére, a Performance kivitel szintén 6250/percnél éri el az 510 lóerős maximumot, azonban még szélesebb a maximális nyomaték tartománya, a 600 Nm a 2600-5950/perc között mérhető. A leszabályozási fordulat 7200/perc.
Ezek után nem csoda, hogy a minden változatban 1970 kg saját tömegű szabadidő-autó villámgyors, az M5-ösből megismert, hátsókerékhajtásba is kapcsolható M összkerékhajtás segítségével a 0-100 km/óra sprintidő 4,2-4,1 másodpercig tart, a végsebesség pedig változattól függően elektronikusan limitált 250 vagy 285 km/óra. Ehhez képest a 10,5-10,6 l/100 km-es szabványos fogyasztás optimistának tűnik, főleg, ha a vezető ki is használja az autók tudását.