Amíg a modellfrissítés során a BMW 7-es sorozat V8-as biturbója sokkal erősebb lett, az Alpina B7 xDrive esetén maradt a 608 LE/800 Nm csúcsteljesítmény. Ennek ellenére a 0-100 km/óra sprintet egy tizeddel fürgébben, 3,7 másodperc alatt letudja a nagy méretű limuzin, a csúcssebessége pedig 310-ról 330 km/órára emelkedett, a javulás az újraprogramozott váltónak és a pörgősebb motornak tudható be.
Az új, rozsdamentes acélból készített kipufogórendszer kisebb ellennyomást ad, új a fékrendszer, ami elöl 39,5 centis féktárcsákat használ négydugattyús nyergekkel. A 20 colos Alpina Classic felnikre Michelin abroncsokat szerelnek, újraprogramozták az összkerékhajtás vezérlőmodulját is, ami nagyobb kanyarsebességet tesz elérhetővé. A külsőt Alpina kék vagy zöld fényezéssel dobják fel, az utastérben a Lavalina fantázianevű bőrkárpitot használnak, új megjelenést készítettek a digitális műszeregységnek, a műszerfal betétje pedig zongoralakk-fekete vagy Myrtle Luxury Wood mintájú lehet. Ahogy a normál BMW 7-esnél, úgy az Alpina B7-esnél is bőven lehet még extrákra költeni.