Az Audi A6 33,3 ponttal és 5 csillagos értékeléssel az utas biztonság területén kategóriájának élén áll. Az Audi fejlesztő mérnökei átfogó utas védelemre törekednek. A baleset megelőzést, valamint az aktív és passzív biztonságot a teljeskörű biztonsági stratégiában ötvözik. Elsődleges prioritást azonban a baleset megelőzés élvez.
Jövőbemutató nagyteljesítményű fékrendszerek, jó világítás, az utastér ergonómikus kialakítása és ennek köszönhetően a fáradtságmentes vezetés, valamint az átlagon felüli kilátás az autóból is hozzájárulnak ahhoz, hogy a forgalom résztvevői minél biztonságosabban érjenek célba.
Az utastér nagyfokú merevsége folyamatosan az egyik fő cél az Audi járműveinek fejlesztésekor, mert ez alapvetően meghatározza a beépíthető utas-visszatartó rendszerek teljes védelmi potenciálját. Frontális ütközésnél a hűtőrács mögé szerelt ütközésérzékelők más vezérlőegységekkel és szenzorokkal együttműködve néhány ezredmásodperc alatt érzékelik a bekövetkező balesetet, hogy aztán további néhány ezredmásodperccel később már működésbe lépjenek az övfeszítők.
Az utascella védelme a fejlégzsákkal teljesedik ki, ami teljes mértékben lefedi az oldalsó üvegfelületet. Aktív fejtámaszok növelik a vezető és utasa védelmét ráfutásos baleseteknél. Az Audi számára fontos, hogy magas védelmi színvonalat biztosítson esetlegesen bekövetkező baleseteknél.
Az ingolstadti márka folyamatos kutatásokat végez lehetséges baleseti szituációkkal kapcsolatban és ezek eredményét a fejlesztések során hasznosítja. Az aktív biztonsági rendszereknek szintén fontos szerepük van: a Volkswagen csoport által nemrégiben készített kutatás eredménye szerint az ESP rendszerrel szerelt gépjárművek több mint 70 %-a került el balesetet, melyet megcsúszás előzött meg. Ez azt is jelenti, hogy egyidejűleg a borulások és oldalütközések aránya csaknem megfeleződött.