Rendben, hogy hódítanak a kis lökettérfogatú turbómotorok, de a Nissan Micra a legjobb példa arra, hogy a jóból is megárt a sok. Most például rögtön két, eltérő 1,0 literes, háromhengeres benzines turbómotor jelenik meg a választékban. A Renault saját fejlesztésű háromhengerese váltja a korábbi 0,9 literes turbómotort, a teljesítmény 100 lóerő (5000/perc), a maximális nyomaték ötfokozatú kézi váltóval 160 Nm (2750/perc), míg fokozatmentes automatával 144 Nm (2000/perc).
A másik új turbómotor a Renault-Mercedes által kifejlesztett 1,33 literes négyhengeres darabolásával készül. A maximális teljesítmény 117 lóerő (5250/perc), a maximális nyomaték 180 Nm, amihez padlógázon rövid ideig hozzájön még 20 Nm (1750/perc), ehhez a motorhoz egyedüliként hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót kínálnak. Ez a kínálat legsportosabb tagja, ezért ennél 10 mm-rel alacsonyabb, feszesebb hangolású felfüggesztést is adnak.
Új a választékban az N-Sport felszereltség, amely fekete karosszériadíszeket, Alcantara kárpitot, fekete tetőkárpitot, sportos padlószőnyeget és fehér szellőzőnyílásokat ad. Ez a megjelenés egyébként az új, 1,0 literes turbómotorokkal kérhető. Az új motorokkal együtt debütál az új NissanConnect érintőképernyős fejegység, ami sokkal könnyebb használhatóságot (pl. egy soros címbeadás), új online szolgáltatásokat nyújt.