A Brüsszeli Autószalonon mutatta meg a Ford a középkategóriás Mondeo felfrissített változatát. A forma megújulását – a krómcsíkkal összekötött hátsó lámpákat – már korábban bevezették, most az orr, a technika és a belső tér megújulása volt soron.
Eddig csak lépcsős hátú karosszériával volt elérhető a benzin-elektromos hibrid hajtás, amely mostantól kezdve a kombi karosszériával is választható. A 2,0 literes, Atkinson ciklus szerint működő benzinmotort használó, 187 lóerős rendszerteljesítményű hajtásnál az 1,4 kWh-s akkumulátort a csomagtérpadló alatt helyezik el, így a raktér alaphelyzetben 525 helyett csak 403 literes – mondjuk ez is előrelépés a lépcsős hátú zegzugos 383 literéhez képest –, támladöntés után 1508 literes a raktér.
A műszerfalnál a legnagyobb változást az jelenti, hogy a nyolcfokozatú automatikus váltó érkezésével együtt eltűnt az előválasztókar, amelynek helyére forgókapcsoló kerül. Újak a kárpitok, a kilincsek, a Titanium, ST-Line vagy Vignale új díszbetéteket kap, csökkentették az illesztési réseket a középkonzolnál.
A kínálat másik fontos újdonsága a vásárlók által eddigi is előszeretettel választott 2,0 literes dízel új generációja, az EcoBlue négyhengeres Magyarországon 150 vagy 190 lóerős teljesítménnyel lesz választható. Mindkettőhöz kérhető felár ellenében a nyolcfokozatú automatikus váltó, és/vagy összkerékhajtás. Az alapmotor a 160 helyett 165 lóerős 1,5-ös benzines turbó.