Nagy-Britanniából indult, majd a GAZ-csoporton keresztül végül a kínai SAIC konszernél kötött ki a Maxus nevű haszonjármű-márka, amely Németországban már több száz, akkumulátoros-elektromos járművet értékesített. Ezek még a dízelmotoros jármű átalakításával készültek, de hamarosan elkezdik forgalmazni az utódot, amely már egy dedikált, alumínium építőkészletet használ. A Maxus Datong EV30 csak az első a sorban, a városi áruszállítót majd nagyobb változatok is követik. Közös vonás a padló alatt elhelyezett akkumulátor és az elsőkerékhajtás. A hatómotor teljesítményét nem árulták el, de azt igen, hogy az alapkivitel 300 km-es hatótávolsággal rendelkezik; a nagyobb karosszériákban nagyobb akkumulátornak lesz hely. Január közepén leplezik le hivatalosan a Maxus Daton EV30-ast, amelynek várhatóan 2019 közepén indul a sorozatgyártása.
Európában is megvásárolható lesz ez a kínai elektromos teherautó
2018. December 31. 02:04