Mit tehet, aki szeret a gázra taposni, de a család utaztatásáról is gondoskodnia kell, esetleg cégautó választásakor egy konkrét márkában vagy cégcsoportban gondolkodhat? Bármilyen lelkiismeret-furdalás nélkül beikszelheti az RS-verziót az Octavia megrendelésekor, hiszen az izmos csúcsmodell is ugyanolyan praktikus családi autó, mint dízelmotoros testvérei, közben hatásosan játssza a sportlimuzin szerepét. Még a frissítéssel megjelent, élőben tetszetős arc sem teszi hivalkodóvá, a leheletnyivel agresszívabb lökhárítók és a mértéktartó hátsó szárny is éppen annyit tesznek hozzá a dizájnhoz, hogy a kívülállók érezzék, ebben az Octaviában több kakaó van a szokásosnál.
Méghozzá a korábbinál is több, a megújulás plusz tíz lóerőt jelent, tehát már 230 lóerő és 350 Nm nyomaték mozgatja. Ez a teljesítmény bőven elég ahhoz, hogy terhelten is lendületbe hozza az 1365 kg tömegű autót. Megértjük, aki nem viszi pályanapra, nem is a határok feszegetésére, hanem élvezetes autózásra való. Ebben a gyors, hatfokozatú DSG-váltó és az erős fékek is támogatják az élénk turbómotort. Alacsony fordulatról is jól húz, majd amikor összeszedi magát, meglódulva teljesíti a 6,8 másodperces 0-100-as sprintet. Jól veszi és szépen ejti vissza a fordulatot. Mesterségesen előállított hang erősít rá az élményre, szerencsére nem a hangszórókból szól, ezért élvezhető aláfestést ad. Kormányzása érezhetően nehezebb, adaptív sportfutóműve a hazai utakra azonban már túl feszes. Hiába fekszik szépen az úton és kerüli el még az alulkormányozottság látszatát is, a felfüggesztés pedig hiába próbálja kirugózni az egyenetlenségeket, keresztbordákon rögtön oda az addig megnyugtató komfortérzet. Különben mindenben kiszolgál, és higgadt tempójú közlekedés során semmivel sem fárasztja utasait, hosszabb utakon is elfogadható a zajszint, és ülni is kényelmes benne. A fix fejtámlás sportülések kemények, cserében elég jól tartják a testet. A feláras extrákkal felszerelt, tágas utastér egyébként is jó minőségi benyomást tesz, bár a műanyag ajtókárpit ront az összképen. Ilyen a műszeregység is, komolytalan grafikája nem méltó az újonnan bevezetett, 9,2 colos kijelzőhöz és a középkategória felé kacsintgató autóhoz. A digitális műszeregység megváltást jelent majd, amikor végre konfigurálható lesz.
Jelenleg azonban maga az Octavia RS sem szerepel a hazai konfigurátorban, a WLTP-ciklus bevezetése miatt csak raktárról lehet hozzájutni a sportmodellhez, amely korrekt tudásán túl kibővített szolgáltatásaival dolgozik meg a pénzéért.
Tetszett
• hajtáslánc
• praktikum
• felszereltség
Nem tetszett
• kicsi tükrök
Összegzés
Ideális középutat képvisel a praktikum és a vezetési élmény között a frissített Octavia RS, az autó, amely úgy tud több lenni, hogy nem akar többnek látszani.
Škoda Octavia RS 2.0 TSI DSG
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 169 kW (230 LE) 4700-6200/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1500-4600/perc
Hossz./szél./mag.: 4689/1814/1448 mm
Tengelytáv: 2680 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1535/1544 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1365/542 kg
Csomagtér: 590-1580 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,8 s
Max. sebesség: 249 km/h
Város/országút/vegyes: 8,5/5,5/6,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 6 200 690 Ft (1.0 TSI, 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 720 160 Ft (utolsó ismert alapár)