Az aktuális Prius számára kifejlesztett AWD-i rendszer (Japánban e-AWD, Észak-Amerikában AWD-e) különösen kompakt villanymotort használ, a nikkel-metál hidrid akkumulátort a hátsó ülések alá építik, tehát se az utas-, se a csomagtér mérete nem csökken ennek választásakor. Azért fontos ez a számunkra, mert a hibrid modellfrissítésével párhuzamosan világszerte elérhetővé teszik az összkerékhajtást, a Toyota úgy számol, a vásárlók negyede fizet majd be az AWD-i-re. Induláskor mindig hajt a hátsó kerék (0-10 km/óra tartományban), efölött egészen 69 km/órás tempóig tud besegíteni az első kerekeknek, ha azok elveszítik tapadásukat.
A forma változása bi-LED fényszórókat, magasabbra helyezett csúcsponttal rendelkező első lökhárítót hoz, hátul is újak a lámpák – a stílus a plug-in változatot idézi. Az utastérben a kapcsolók logikusabb elrendezésével könnyítenek a kezelésen, megnövelték a vezetéknélküli töltő méretét, hogy nagyobb okostelefonok is elférjenek, a navigáció információi is megjelennek az opciós fel-a-fejjel kijelzőn. A Toyota Touch 2 érintőképernyős fejegység gyorsabb hardvert kapott, és már az okostelefonokról megszokott többujjas gesztusokkal is vezérelhető. A Toyota Safety Sense P vezetőtámogató rendszer többek között kamerás-radaros gyalogosfelismerős vészféksegédet, sávtartó segédet, távolságtartó tempomatot tartalmaz. Európában 2019 januárjában, a Brüsszeli Autószalonon lesz látható a felfrissített megjelenésű és tudású Toyota Prius.