Nem csak az eltérő befejezéséről lehet majd megismerni a lépcsős hátú változatot, annak az orra is egyedi. A légbeömlője nem olyan széles, mint az ötajtós és a kombi esetén, a krómléc a ködfényszóró mellett felfelé kanyarodva kerül elhelyezésre, a fényszórója is eltérő azáltal, hogy szélesebb a márkajelzéstől induló két krómszárny. Lendületes a befejezés is, amely stílusában a Lexus IS-t idézi. Elöl és hátul egyaránt LED-es lámpák világítanak. Ez a változat egyébként a kombinál is használt nyújtott, 2700 mm-es tengelytávolságot kapja, ami tágas utasteret eredményez.
Ugyanaz a műszerfal, mint a másik két karosszériaváltozatnál, tehát 8 colos képátlójú érintőképernyő van középen, a műszeregységben 7 colos képátlójú monitor tájékoztat két analóg óra között, és extraként fel-a-fejjel kijelző is elérhető. A Toyota Safety Sense jelen esetben gyalogosfelismerős (gyalogost mindig, kerékpárost nappal észlel) koccanásgátlót, távolságtartó tempomatot, sávtartó segédet, táblafelismerést, automatikus fényszórókapcsolást tartalmaz.
Először lesz elérhető hibrid hajtással Európában a lépcsős hátú Toyota Corolla, hiszen a TNGA építőkészletre felépített új modellnél az 1,8 literes benzinmotorral és 122 lóerős rendszerteljesítménnyel rendelkező öntöltő hibrid hajtás is választható lesz. A WLTP-mérés szerint 4,3 l/100 km ezzel az átlagfogyasztás. Alapmotorként megtartják az 1,6 literes, 132 lóerős benzinmotort, amelyet hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval vagy fokozatmentes automatával választható. A kényelem és a vezetési élmény javítása érdekében alapfelszerelés a többlengőkaros, független hátsó híd. Európában 2019 első negyedévében jelenik meg a kereskedésekben a lépcsős hátú Toyota Corolla, amelyet mi török gyártásból kapunk.
Teljesen egyedi az észak-amerikai lépcsős hátú Corolla megjelenése, arrafelé sportos autóként pozicionálják, ennek megfelelően más a lökhárítója, méhsejt-rácsos a légbeömlője, és a fényszórója is eltér az európaitól. Hátul a lámpák, a csomagtérfedél és a fekete betétes lökhárító jelent a változást. A műszerfal már azonos az európai és az észak-amerikai modell esetén (utóbbinál alapáron 7 colos a központi érintőképernyő és az alap műszeregység is analóg órákat és multifunkciós kijelzőt tartalmaz), úgy tűnik nem is olyan eltérő a konzervatív és a sportos vásárlók ízlése…
Az Egyesült Államokban a korábban is kínált 1,8-as marad az alapmotor, amelynek az alternatívája az új fejlesztésű Dynamic Force motorcsaládba tartozó 2,0 literes szívómotor, a 169 lóerős, 204 Nm nyomatékú négyhengeres. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó fordulatszám-szinkronizációval (visszakapcsolás) tud többet az eddiginél, a fokozatmentes automatikus váltónál 20%-kal gyorsították fel a működést. Észak-Amerikában a lépcsős hátú Toyota Corolla nem lesz elérhető hibrid hajtással.