A versenyt a jövő évtől a Williams-BMW-t elhagyó Juan-Pablo Montoya nyerte meg, s ezzel idei első és egyben utolsó győzelmét zsebelhette be a brazilt hazai nagydíjának tekintő kolumbiai pilóta. Montoya jövő évi csapattársa, Kimi Raikkönen lett a második, míg a harmadik helyre a tényleg hazai hősnek számító Rubens Barrichello kormányozta célba Ferrariját. Baumgartner Zsolt a 16. helyen teljesítette a dél-amerikai futamot.

Az időjárás, mint mindig ezen a futamon, most is döntő szerepet játszott a verseny végkimenetele szempontjából. A rajtot követően csúszós volt a pálya az előtte leesett esőtől. Ekkor az első rajtkockából rajtoló Rubens Barrichello vezette a mezőnyt. Az aszfalt azonban elkezdett száradni és a Ferrari nem volt elég gyors ahhoz, hogy behívja a brazil pilótát első bokszbeállására, hogy lecseréljék gumijait szárazra. Ezzel elszállt az esélye annak, hogy Barrichello megszerezze hazai pályán a győzelmet. A ferraris pilóta így csalódott lehet, de legalább az vigasztalhatja, hogy 1993 óta először célbaért hazai nagydíján.

Fernando Alonso a negyedik helyezett lett a Renault-val, ami nem lehet kielégítő számára, hiszen két bokszbeállásos stratégiájával dobogós helyezett is lehetett volna. A versenyt száraz abroncsokkal kezdte meg, ami szintén az ő malmára hajtotta a vizet, később azonban nem tudott jó tempót autózni és lemaradt az érmes helyekről. Ez utoljára még csapattársaként versenyző Jacques Villeneuve a 10. helyig jutott el, megelőzve David Coulthard McLarenjét és a két toyotás pilótát (Jarno Trullit és Ricardo Zontát). Ez a szezon nem alakult jól a Toyota számára, s ezt tükrözte az utolsó futam is.

A Williams az előző évekkel ellentétben kevésbé jól sikerült évadot zárt – de legalább nagyon szép eredménnyel. Montoya győzelme mellett Ralf Schumacher ötödik helyével sem lehetnek nagyon elégedetlenek, adva a német pilóta hosszúra nyúlt kihagyását. Ralf Schumacher Takuma Satót lepipálva szerezte meg ezt a helyet.

“Ez hihetetlen! Az első körök nagyon nehezek voltak, mivel néhány helyet elvesztettem a rajt során, mielőtt felmelegedtek volna az abroncsok. Ezután azonban úgy tűnt jobb a tapadása az autómnak a többiekénél. A versenyt mégis a jó stratégia döntötte el, amelyet a mérnökeim és Sam Michael találtak ki, s pont időben hívtak be, hogy szárazra cseréljék az abroncsaimat. Később ismét jókor hívtak be a bokszba, mikor Kimi mögöttem volt. Egy kicsivel több, mint egy másodperccel hamarabb sikerült kimennem előtte a pályára. Láttam őt mögöttem és azt gondoltam, hogy nem hibázhatok még egy kicsit sem! Fantasztikus így zárni a Williams-BMW-nél eltöltött négy évet. Szeretnék köszönetet mondani Franknek és mindenkinek a csapatban, aki ezt lehetővé tette! Ha azt kérdezi, hogy mi volt a legnehezebb dolog a versenyen, akkor azt mondanám, hogy a nyakamban érzett fájdalom” – szögezte le a bogotai győztes.

A BAR-nak nem sikerült olyan jól ez az utolsó verseny, mint az eddigiek. Jenson Button autójának Honda-motorja mondta fel a szolgálatot, Takuma Sato pedig elvesztve a harcot Ralf Schumacherrel végül a hatodik helyezett lett. Sato pedig még Michael Schumachert is maga mögött tartotta, aki ezúttal nem brillírozott. A német pilóta bizonyára már az előtte álló pihenésre gondolt a világbajnoki cím birtokában.

Utoljára láttuk a “British racing green – azaz brit versenyzöld” színben pompázó Jaguárokat a rajtrácson, hiszen a csapatot a Ford árulja. Az utolsó nagydíj nem alakult szépen, hiszen a jövőre Williams színekben versenyző Mark Webber saját türelmetlensége folytán kiesett a versenyből a 14. helyen célbaérő csapattársa, Klien segédletével.

<keretes113

Az idei szezon ezzel véget ért, s ezután következnek a tesztek, a pihenés, majd a csapatbemutatók, s végül a szezonnyitó Melbourne-i futam. Bár sok unalmas verseny szemtanúi is lehettünk, de ez az utolsó nagydíj megmutatta, hogy van még mit tartogatnia a Formula-1-nek számunkra.