1950-ben alapították meg a Seat autómárkát, majd ezt követően Zona Francában megkezdődött a gyár felépítése, amely aztán 1953 november 13-án kezdte meg a termelést, ekkor gördült le az első Seat 1400-as (B-87.223 volt a rendszáma) a szerelőszalagról. Az első időszakban még csak napi 5 autót készítettek, de aztán gyorsan felfuttatták a maga korában modernnek számító, önhordó pontonkarosszériás luxusautó termelését. A 116 000 pesetás vételár ma 705 eurónak, azaz 227 000 Ft-nak felel meg – persze az inflációt nem számítva –, vállalatok, állami szervek és taxisok használták a kocsit.
Az 1395 köbcentis négyhengeres csúcsteljesítménye 44 lóerő, ami a négyfokozatú kézi kapcsolású váltóval 120 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé. Az utazósebessége 100 km/óra, ilyenkor 10,5 literes fogyasztással halad, ami a 48 literes tankkal egész jó hatótávolságot eredményez. Az első szériából 1345 példányt készítettek, ezek túlnyomórészt Olaszországból szállított készletek voltak, de az 1954-ben bemutatott 1400A esetén már 93% volt a spanyol alkatrészek részaránya, amely az 1956-ban bemutatott 1400B-nél érte el a 100%-ot, ekkor már évi 10 ezer autó (napi 42) volt a termelés.
A végső, 1400C változatot 1960-ban mutatták be teljesen áttervezett megjelenéssel, és egészen 1963-ig készült. Tíz éves pályafutása alatt 98,978 példányt készítettek a Seat 1400-asból.