Az elmúlt szezonok lezáró futamai a Mercedesről és pilótái sikereiről szóltak, s ez idén sincs másként. Éppúgy, mint tavaly, a szezon második felétől lett Hamilton egyeduralkodó és billentette a mérleg nyelvét maga felé. A Ferrarinál idén Kimi Raikkönennek is jócskán jutott szerep, mint kiderült mindez az utolsó évében a maranellói gárdánál. A Ferrari próbálja menteni a menthetőt, s igyekezete eddig elég volt arra, hogy megakadályozza a Brackley-i istállót ötödik konstruktőri világbajnoki címének begyűjtésében. Az nagy múltú olasz csapat nem adta fel a reményt, hogy a hátralévő két futamon legalább a konstruktőri bajnoki címet megszerezze, ha az egyénit nem is sikerült. A Mercedesnek jelenleg 55 pontos előnye van a pirosakhoz képest és még 86 pontot lehet szerezni a szezon végéig.

A Ferrari világbajnoki ambícióihoz azonban lesz egy-két szava a német konstruktőrnek, amely a V6-os hibrid korszak összes gyártói világbajnoki trófeáját magáénak tudhatja. A taljánok ezzel szemben a 2008-as szezon végén győzedelmeskedtek utoljára. Ez a csatározás mindenesetre elég lesz ahhoz, hogy egy jó kis izgalmas szezonlevezetőt nyújtson számunkra.

S hogy mi történt tavaly Brazíliában? 2017-ben Sebastian Vettel végre megtörte a Ferrari győzelem nélküli sorozatát és a Magyar Nagydíj után először állhatott fel a dobogó tetejére Sao Paulóban. A német pilóta szezonbeli ötödik győzelmét szerezte meg akkor a dél-amerikai pályán. A legnagyobb ünneplést mégsem a Ferrari győztes pilótája kapta, hanem a leköszönő helyi hős, Felipe Massa, aki másodszor is elbúcsúzott Forma-1-es rajongóitól. A második és harmadik helyen a mezőny két finn pilótája, Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen ért célba. Az időjárás sokszor megkeverte a lapokat a Brazil Nagydíjak történetében. Míg 2016-ban égszakadás-földindulásban volt része a mezőnynek, addig tavaly szép napos időjárási körülmények között zajlott a verseny. Idén is jósolnak esőzéseket a hétvégére, vasárnapra heves zivatarokat is.

https://twitter.com/F1/status/1059555201613410304

Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Akik már Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyaki tartóizmait. A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez. Esős időben pedig előkerülnek majd az esőgumik.

A szezon végéhez közeledve nem maradunk hírek nélkül most sem, amelyek a Williamshez kapcsolódnak. Toto Wolff szerint Esteban Ocon sorsa a brit csapattól függ, hiszen már csak oda igazolhat. Ez azért elég szomorú, mivel a francia tehetségnek egy sokkal jobb csapatnál lenne a helye. Azonban George Russell csapattársának személye körül sok a kérdőjel, s Oconról inkább azt lehet hallani, hogy kihagy egy évet és a Mercedes harmadik számú pilótája lesz. A rossz teljesítményt azért a Williams sem nézi tétlenül. Friss hír, hogy jövőre Rob Smedley-nek, a teljesítményért felelős vezetőnek új hely után kell néznie. Smedley 2014-ben Felipe Massát követve igazolt le a Williamshez a Ferrari után, s ő már a harmadik fej, amelynek hullania kell a csapat gyenge szereplése miatt.

Jelenleg így néz ki a jövő évi pilótafelállás:
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen, Pierre Gasly
Renault: Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Force India: Sergio Perez, ?
Toro Rosso: Danyiil Kvjat, ?
Sauber: Kimi Raikkönen, Antonio Giovinazzi
Williams: George Russell, ?

A verseny és a pálya
A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is hepehupás maradt. Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ‘Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.

Az 71-körös Brazil Nagydíj november 11.-én helyi idő szerint 15.10-kor (nálunk 18.10-kor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,044 másodperccel tavalyról Max Verstappen tartja. 2017-ben Sebastian Vettel (Ferrari) nyerte meg a Brazil Nagydíjat. A német pilóta győztes ideje: 1:31:26.262 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba. A bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené (Ferrari) lett.