Tíz évvel ezelőtt felkészületlenül érte a konkurenciát a BMW S 1000 RR motorkerékpár, amely éveken át dominálta a piac csúcskategóriáját. Most újabb fejezet kezdődik a bajor szuperbike életében, hiszen itt a második generáció.
Négy kg-ot faragtak le a 999 köbcentis négyhengeres tömegéből úgy, hogy közben még a ShiftCam-kettős profilú vezérműtengelyt is megkapta; a profilok között 9000/percnél vált át a gép. A teljesítmény 199 helyett már 207 lóerő 13 500/perces fordulaton, a leszabályozás 14 600/percnél következik be. Azért tudták 500/perccel megnövelni utóbbi értéket, mert a titán szívószelepek és a szelepemelők könnyebbek. A maximális nyomaték 113 Nm, amit 11 000/percnél ér el a blokk, az 5500-14 500/perc tartományban legalább 100 Nm áll a vezető rendelkezésére.
Új az alumínium térváz, amelyen belül a 32 fokban előredöntött négyhengeres már tartóelem, és térdnél sikerült jelentősen csökkenteni a szélességet, ami kényelmesebb lábtartást tesz lehetővé. A saját tömeg 197 kg-ra csökkent, az M-csomag megrendelésével (többek között karbon felnik) 193,5 kg-ra csökkenthető a saját tömeg. Kanyar-blokkolásgátló, hátsókerekezés-megelőző funkcióval bíró menetstabilizáló is van a fedélzeten, és van komfortindex-funkció is.