Nagyon kevés olyan versenyt rendeznek, ahol vegyes útfelszínű utakkal találkoznak a csapatok. Ez igencsak megnehezíti majd a pilóták dolgát, hiszen közepesen gyors, murvás utak után egyenletes és gyors aszfaltos felszínen kell teljesíteniük. Az első teljes napot követően kell a csapatoknak átállítaniuk az autót murvásról aszfaltosra, amit egy hosszabb esti szervizlehetőség keretén belül lesz alkalmuk megejteni.

Idén az előző évihez képest több változtatást is végrehajtottak végre a szervezők az útvonalon. A rali – éppúgy, ahogy 2016-ban – csütörtök este Barcelona Montjuic negyedében egy utcai szakasszal nyit majd. Itt a pilóták azokon az utakon hajtanak majd, ahol négyszer is megrendezték korábban a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. Míg pénteken murván és egy kevés aszfalton, addig szombaton és vasárnap kizárólag aszfalton zajlik majd a versengés.

Pénteken nyugat felé veszi a mezőny az irányt, ahol két olyan murvás gyorsasági szakaszon vesz részt, amelyeket utoljára 2014-ben használtak. A legnagyobb változás mégsem ez lesz, hanem egy új szakasz: a 38.85 km hosszú La Fatarella – Vilalba, amely murvás és aszfaltos szakaszokat is magába foglal. Mindhárom szakaszt megismétlik délután. Sebastien Loeb két tavaszi megmérettetés után idén utoljára rajthoz áll a Citroen színeiben. Nem véletlen a helyszínválasztás, a francia pilóta ugyanis sokáig dominálta a versenyt. 2005-2012 között minden egyes Spanyol Ralin ő nyert az épp aktuális Citroen modellel. Elég lenyűgöző eredmény, nem?

https://twitter.com/RallyRACC/status/1054309458464124928

A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó. Érinti a felfüggesztést, a fékeket, a sebességváltót, a hátsó differenciálművet és még egy sor alkatrészt. Emellett a pilótáknak is át kell állniuk majd egy másik vezetési stílusra. A pénteki murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állóknak, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvége első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén napsütéssel és némi esővel.

Pilótakeringő 2019
A Spanyol Rali előtti héten robbant a hír, mely szerint Kris Meeke 2019-ben visszatér a Rali Világbajnokságba. A Citroentől – a sok meggondolatlan húzása és autótörései miatt – még május végén kirúgott brit pilóta a Toyotával áll majd rajthoz a jövő szezonban. Ott Tanak és Jari-Matti Latvala csapattársa lesz. Nem véletlenül esett rá a német-központú csapat választása. A 39 éves pilóta mindig is villámgyors volt és győzelmeket is szerzett. 2017-ben Mexikó után Spanyolországban is Meeke állhatott fel a dobogó legtetejére. A Toyotánál egyébként annak az Esapekka Lappinak a helyét veszi át, aki csatlakozik Sebastian Ogierhez a Citroennél. Meeke Finnországban máris tesztelte a Toyotát, s rosszakarói dörzsölhették a tenyerüket, mert hát bár nagyon gyors volt, borult is az autóval.

A rali
A 2018-as Spanyol Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz távja 331,58 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1495,73 km. A rali főhadiszállásának ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze a Port Aventura élményparktól található.

https://twitter.com/OfficialWRC/status/1054047838596988930

A világbajnokság állása a Wales Rali után:
Egyéni
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 189 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 182 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 168 pont
4. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 104 pont
5. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 98 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 83 pont
7. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
8. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 59 pont
9. Hayden Paddon (NZL) Hyundai WRT 55 pont
10. Teemu Suninen (FIN) M-Sport WRT 54 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 317 pont
2. Hyundai WRT 297 pont
3. M-Sport WRT 273 pont
4. Citroen WRT 187 pont