Amíg a kínai nagyvárosokban (20 millió+ lakos) a rossz levegőminőség miatt komoly korlátozásokat vezettek be a rendszámok kiadása és így az újautók forgalomba helyezése előtt – ezzel is az elektromos autók felé terelve a vásárlókat –, a vidéki kisvárosokban, amelyet a Ford sajtóközleménye a nagyjából 10 milliós lakosságszámmal definiál, nincsenek ilyen megszorítások. Épp ezért az ilyen helyeken élő, harmincas éveikben járó családapákat és családanyákat célozzák a csak benzinmotorral megvásárolható Territory nevű kompakt szabadidő-autóval.
Az autót a digitális világban élő vásárlókra fejlesztették, az iFlytek nevű, 500 millió felhasználóval rendelkező és hangfelismerő szoftverét azok segítségével folyamatosan fejlesztő céggel közösen készített hangvezérlés a mandarin nyelv tucatnyi dialektusát képes értelmezni, ha például azt mondja az utas, hogy „Meleg van”, akkor az autó automatikusan bekapcsolja a légkondicionálót. Alapfelszerelés a 4G LTE modem, az érintőképernyős fejegység és a digitális műszeregység, az online kapcsolat segítségével alkalmazásból lehet beindítani a motort, így indulás előtt lehet temperálni (hűtés vagy fűtés) az utasteret – járó benzinmotorral.
A hajtásról a kínai partner 1,5 literes turbómotorja gondoskodik, amit a rend kedvéért átneveztek Ecoboost 145-nek. A Miller ciklus szerint üzemel a négyhengeres, amely a nyomatékmaximumát – pontos értéket nem közöltek – 1500/perc fordulaton éri el, ami ideális az egyedüliként kínált fokozatmentes automata váltóhoz. Jövőre 48V-os lágy-hibrid változattal bővítik a Ford Territory kínálatot, plug-in hibrid vagy elektromos hajtásról egyelőre nincs hír.