A harmadik negyedévben jelentősen lassult az ütem, tekintve, hogy az első félévben 2,7 százalékos bővülést regisztráltak.
A Suzuki szeptember végéig 26,7 ezer autó adott el, ami éves összevetésben ugyan 14 százalékos csökkenés, de lényegesen kedvezőbb adat az első negyedévi 36 százalékos zuhanásnál.
Ezzel szemben növekedést ért el a Ford, amely 34 százalékkal 10,3 ezerre növelte eladásait, főként a Fiesta népszerűségének köszönhetően. Hondákra is van kereslet – mondta Nagy Károly, a Honda Hungary PR- és hálózati fejlesztésekért felelős vezetője. A Civicek értékesítése megduplázódott az elmúlt negyedévben.
Az előzetes adatok alapján a Renault és a Mazda is jól szerepelt. Az Opeleket és a Daewoo/Chevroleteket forgalmazó cégnél viszont felemás a helyzet, előbbi márkából 10 százalékkal kevesebb fogyott szeptember végéig, míg utóbbinál 40 százalékos volt a növekedés.
Kiegyensúlyozottabb képet mutatnak az öt személyautó-márkát forgalmazó Porsche Hungaria számai: a Seaton kívül az összes márka eladása 10 százalékkal nőtt. Ez Eppel János, a cégcsoport ügyvezető igazgatója szerint az ütemes modelloffenzívának, részben a kedvező ár-érték arányú értékesítési konstrukcióknak köszönhető. Hozzátette: a cég nagy gondot fordít arra, hogy az akciók következetesen tükrözzék márkáik minőségét.