A Vito a többi értékelési szempontnak is messzemenően megfelelt. Pozitívumként értékelte a zsűri, hogy a jelenlegi modell sokkal többféle változatban rendelhető, mint elődje. Mivel három különböző hossz, kétféle tengelytáv, három különböző magasság és 65 ill. 218 kW közötti teljesítményű motorok közül választhatnak a felhasználók, bármelyikük könnyen összeállíthatja az igényeinek leginkább megfelelő Vitot, mint azt Peter Wiemann, az „International Van of the Year jury” elnöke a Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállítás alkalmával megrendezett díjátadón hangsúlyozta. Hozzátette azt is, hogy rendkívül jól kiépített, hatékony szervizháttér áll a típus mögött.
1996. évi piaci bevezetésekor már az előző Vito-generáció is elnyerte a minden évben odaítélendő, rangos „Van of the Year” díjat. A sikeres áruszállító újabb változata tavaly év végén került piacra, és a korábbinál népesebb modellcsaládnak köszönhetően fokozni tudta elődje népszerűségét. 2004. első félévében minden korábbi, azonos időszakét meghaladó mennyiség készült belőle és személyszállító változatából, a Vianoból.
Összesen négy díjban részesültek a Mercedes-Benz áruszállítói a 2004. évi Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon. A Vito a „Van of the Year 2005” mellett a 3 tonnánál kisebb megengedett össztömegű járművek kategóriájában elnyerte az iparosok által odaítélt „2004./2005. legjobb haszonjárműve” díjat is. Ugyanez a zsűri a Sprintert találta legjobbnak a 3,5 tonna alatti kategóriában. Ugyancsak ebben a „súlycsoportban” tartották érdemesnek a Sprintert a „Az év pékáru-szállító járműve” címre a „Back Journal” olvasói.