Togliattiban működik az Autoprodukt nevű társaság, több egykori Lada-mérnök is ott dolgozik. Ők készítették el a Vesta Rally Sprint elnevezésű átépítését, amely túlmutat egyszerű tuningon, teljesen új felfüggesztést fejlesztettek az autóhoz – megerősítették a MacPherson rugóstagokat, hátra pedig teljesen új, független hidat konstruáltak.
Az 1,8 literes szívómotort alaposan módosították, teljesítménye így 122-ről 170 lóerőre emelkedett, a 200 Nm-es maximális nyomatékot a 7500-8000/perc fordulatszám-tartományban tudja a négyhengeres. A karosszériát védő műanyagburkolat nem egyezik azzal, amit a Vesta Cross használ, a kerékjáratok formáját kicsit szögletesebbé varázsoló elemeket Vitalij Ivanov tervezte, aki korábban a Lada formatervezője volt. Egyelőre egyedi példány a Lada Vesta Rally Sprint, de az Autoprodukt már elkezdte az igények felmérést, megfelelő érdeklődés esetén pedig a kisszériás gyártást is elindítják.