A Balti országok egyetlen jelentős járműgyártó üzeme, az 1949-ben alapított Rigai Autóbuszgyár termékei Magyarországra is eljutottak, legtöbbet a Gaz-24-es Volga technikáját használó Latvija kisbuszból hoztak. A Szovjetunió felbomlását követően megszűntek a piacai, saját erőből nem tudott új típust fejleszteni, és külföldi befektető híján 1997-ben beszüntették a termelést és 1998-ban felszámolták a céget.
Most azonban újra feltámasztják a RAF márkanevet, augusztus 30-án alapították meg a Rigas Autobusu Fabrika nevű céget, amely a városi tömegközlekedési járművekre koncentrál majd, azaz elektromos kisbuszokat és trolibuszokat fognak gyártani – várhatóan ugyanannak a járműnek két változatáról van szó. Egyelőre nem sok ismert a projektről, azon kívül, hogy már 2020-ban meg akarják kezdeni az első példányok építését, a sorozatgyártásra még várni kell pár évet.
A RAF gyárban a hetvenes években kétféle elektromos Latvijával is próbálkoztak. 1974-ben rövidített karosszériával és cserélhető akkumulátorral építettek két prototípust, a 30 lóerős villanymotorral hajtott járművek hatótávolsága 30-40 km volt, és folyamatosan gond volt az akkumulátorok melegedésével. 1976-77-ben még hat darab Elektro kisbuszt készítettek, ezeknél a negyedik üléssort áldozták fel az akkumulátorok miatt, amelyeket már a fedélzeten töltöttek; ez se élte túl a prototípus-stádiumot.