A szabadidő-autók világában idegennek hathat a Suzuki Jimny, amely alvázas felépítésével, karral kapcsolható (aszfalton nem tanácsos használni) összkerékhajtásával a klasszikus terepjárókat idézi. Azonban mindezt egy jópofa, mindössze 3,6 méteres dobozba csomagolták, amivel az esetleg kevésbé kemény autóra vágyó vásárlókat is képesek megszólítani.
Kérdés, a próbautat követően hányan tartanak ki a választásuk mellett, hiszen manapság már kihalófélben lévő szívómotorral szerelik az autót, amelynek a szabványos fogyasztása (külföldön ettől függ a gépjárműadó) viszonylag magas, és a klasszikus 16 szelepesek mintájára egyszerre kezd el húzni és üvölteni is; bárcsak lenne egy (fület és fordulatszámot) kímélő hatodik fokozat.
De nem csak viselkedésében idézi a letűnt kor (nyolcvanas évek) autóit a Jimny, de bizony az ággyá hajtogatható üléseivel – nem jelent konkurenciát a hagyományos szálláshelyeknek – is a régmúltból merít. Közben egyébként nem hiányoznak a fedélzetről a manapság megszokott kényelmi és biztonsági berendezések, mint az egyzónás digitális klíma vagy a vészféksegéd. Kalandra fel! Aztán meg a lejtmeneti fékvezérlés következik…