A pár éven belül várható generációváltás során a Škoda végre orvosolja a kínálatában meglévő egyenlőtlenséget, miszerint a Fabia és a Rapid közel vannak egymáshoz, az Octavia pedig a kompakt kategóriás felső régióiban tanyázik. A Rapid felnő a kompakt kategóriába (Vision RS: hossz 4356 mm, szélesség 1810 mm, tengelytávolság 2650 mm), erről pedig a Párizsi Autószalonon bemutatkozó Vision RS tanulmány segítségével alkothatunk képet. Álcázatlanul egyébként már lefényképezték az újdonságot, szóval már azt is tudjuk, mire számítsunk a tanulmány RS-mivoltából származó sportos részletek nélkül.
Egyébként a tanulmány is meglepően szériaközeli technikát kapott, az 1,5 literes benzinmotor (150 LE) dupla kuplungos váltón keresztül hajtja az első kereket, a hátsókat egy tőle független villanymotor (102 LE) mozgatja – ez nagyjából megfelel a VW GTE modelljeinek –, a rendszerteljesítmény 244 lóerő, ami 7,1 másodperces 0-100 km/h sprintre és 210 km/h-s csúcssebességre elég. Hálózatról tölthető hibridként még a zöld rendszámot is kiérdemelné az autó, hiszen az elektromos hatótávolsága 70 km.
Az utastérben számíthatunk a legtöbb változásra a sorozatgyártásig, eltűnnek a kilincseket helyettesítő szíjak, a látványos lebegő-támlás kagylóülések, a karbonból készített ülések közötti konzol. Ami marad, az az új formájú műszerfal, bár az olyan részletekről, mint az animált megvilágítású üvegbetét vagy a nagy méretű középső érintőképernyő, le kell mondanunk – legalábbis alapáron.