Az Egyesült Államok fegyveres erőinek igényei alapján szerkesztették a HMMWV nevű terepjárót, amely aztán Hummer H1-es néven futott be civil karriert. A Mil-Spec nevű műhely erre a járműre specializálta magát, a legtöbb esetben az ügyfelek megelégednek azzal, hogy kényelmi berendezésekkel látják el autóikat, a legutóbbi építésüknél azonban más volt a cél: ezt használják a teljesítménynöveléseik tesztelésére. A finomhangoláshoz szükség van a jó vezethetőségre, ennek megfelelően kezdtek munkába.
Új lengőkarokat készítettek, a rugókat és lengéscsillapítókat is kicserélték, hiszen összesen 18 centivel csökkentették a hasmagasságot, a kerekek is sokkal kisebb átmérőjűek a gyáriaknál, és Pirelli P Zero abroncsokat használnak. A gyári szívódízel helyére a civil modellek utolsó éveiben kínált 6,6 literes V8-as turbódízel került, amelynek azonban több mint megduplázták a teljesítményét, hiszen aktuálisan 800 lóerő és 2033 Nm áll a vezető rendelkezésére. Ezek után nem kell csodálkozni azon sem, hogy a Mil-Spec hatdugattyús féknyergeket használ a gyári féktárcsákon – utóbbiak az alvázon belül helyezkednek el, nincs hely nagyobbak számára.
A Mil-Spec egyébként azt nyilatkozta, hogy nem szerepel a terveik között egy ilyen, radikálisan ültetett Hummer H1-es kínálása, maradnak a gyári kerekeknél és megjelenésnél. Bár ki tudja, van az a pénz, amivel jobb belátásra lehet bírni a piaci alapon működő vállalkozásokat…