Leginkább azt mutatja az iNext elnevezésű tanulmányautó, hogy a BMW hagyományos értékeit hogyan lehet továbbvinni a jövőben. Kezdjük az egészet a vesékkel, amelyek az önvezető autó működéséhez szükséges érzékelőinek ad helyet, tehát sikerült új gyakorlati funkciót találni a márka jellegzetességnek.
A forma mozgalmas, mindenfelé megtört vonalakat lehet látni az egyébként rézszínű karosszérián. Erősen kiszélesítették a kerékjáratokat, de mivel nem igazi terepjáróról, hanem csak egy szabadidő-autóról van szó, a felnik nagyok (átmérőjük 24 col), az abroncsok pedig vékonyak. Csíkszerű LED lámpákat használnak, B oszlop nincs, egymással szembe nyíló ajtókon át lehet megközelíteni az utasteret.
A mai autókhoz képest itt egyszerű vonalakat és nagy felületeket látunk, a középpontban nagy méretű széles vásznú kijelzővel. A jövőből nem hiányozhatnak a természetes anyagok, a két első ülés közötti könyöklő kis méretű szörfdeszkának is elmehet. A fejlesztők igyekeztek elrejteni a technikát, fizikai kapcsolók helyett a BMW digitális asszisztensével lehet vezérelni a rendszereket, de például a hátsó ülés szövetkárpitjába is rejtettek érintésérzékeny felületeket.
Új elem még az intelligens projektor, amely az általa felismert felületre képes kivetíteni képet, és felismerni annak mozgását, amelyet automatikusan követ. Valami olyasmire kell gondolni, mint egy táblaszámítógép, azonban kézben tartott készülék helyett maga az autó szolgáltatja a tartalmat – csak egy ötletről van szó, még a BMW saját szakemberei se biztosak ennek a technikának az életképességében. Az önvezető módon kívül arra is lehetőség van, hogy ember irányítson, erre az esetre előbújó kormánykerék és pedálok is vannak a fedélzeten.
Az iNext technikai részleteiről semmit nem árult a BMW, de az érkezését már tudjuk. Jövőre dobják piacra az akkumulátoros-elektromos Minit, 2020-tól kapható iX3-as elektromos szabadidő-autó, 2021 első felében érkezik az i4-es (amelyet az i Vision Dynamics tanulmány jelzett előre), majd 2021 második felében dobják piacra az itt látható iNext szériaváltozatát.