Számos autógyártó olyan mobilitási megoldásban látja az egyéni városi egyéni közlekedés jövőjét, amelynél cserélhető felépítményt használnak, így nappal személyeket, éjjel pedig árut szállíthat a jármű. A Mercedes-Benz most Urbanetic néven mutatta be ilyen tanulmányát, amelynek a lényege egy olyan gördeszka, amely a haladáshoz szükséges összes műszaki rendszert tartalmazza, és szabadon felépítményezhető.
Az 5,14 méter hosszú alapon tágas utas- vagy raktér helyezhető el. A személyszállító modul 12 ember egyidejű szállítására alkalmas, a raktér maximális hossza 3,7 méteres, a 10 köbméteres térben 10 EPAL-raklapot lehet elhelyezni.
Nem önálló járműként, hanem egy, az egész városra kiterjedő digitális infrastruktúra részeként képzeli el a Mercedes-Benz az Urbaneticet, amely az esetleges tömegrendezvények (sportesemény, koncert) figyelembe vételével szervezi a személyszállítók elosztását, az áruszállítást a megrendelések alapján bonyolítják.