Nemrég adtunk hírt arról, hogy a VW saját belső vizsgálata során kadmiumot talált egy, villanyautóiban használt fedélzeti töltőberendezésben, amely miatt mintegy 124 ezer hálózatról tölthető hibrid és elektromos autójánál visszahívást rendel el, mivel a mérgező fém miatt érvényét veszti a típusbizonyítvány. Ugyanezeket a fedélzeti töltőberendezéseket használja a Deutsche Post DHL által gyártott Streetscooter villanyautó is, tehát azokról is kijelenthető, hogy kadmiumot tartalmaznak. Ehhez képest a gyártó nem tervez semmiféle lépést az ügyben, azaz a VW-konszernnel ellentétben nem akarja visszahívni az autókat és kicserélni a problémás alkatrészt, arra hivatkozva, hogy a rendelkezésére álló papírmunka – tehát a beszállítóval kötött szerződés alapján – nincs gond az autóval.
Ez a hozzáállás kiverte a biztosítékot a német államnál, amely minden eszközzel támogatni próbálja a postai kiszállítás elektromos járművekre való átállítását, pénzt adott a fejlesztéshez, a gyárépítéshez, a forgalomba helyezési eljárást is megkönnyítették.