Loeb az első két napon vezette a mezőnyt, végül a második helyre vitte célba autóját. Búslakodásra így sincs oka, hiszen még mindig kényelmes előnye van Solberggel szemben a világbajnokságban. A dobogó éppen úgy nézett ki, mint két héttel korábban Japánban, miután a bronzérmes helyre ismét Markko Martin állhatott fel.
Most először került megrendezésre szeptemberben a Brit rali, mégis hamar szertefoszlottak a szebb időre vonatkozó remények mivel már az első nap alatt esett az eső. Így az utak különösen csúszóssá váltak, és ez az elsőként az úton haladóknak kedvezett. Bár a délután folyamán felszáradtak a gyorsasági szakaszok, mégsem tudtak nagyot lépni előre a reggel hátrébbról rajtoló pilóták. Az időjárás a rali hátralévő részében változatlan maradt.
A Peugeot csapatának ezúttal sem úgy sikerült a rali, ahogyan azt várta volna. Marcus Grönholm idén már sokadszorra idő előtt kiesett. “A 9. gyorsasági szakaszon egy, a műszerfalon égő, figyelmeztető lámpa elvonta a figyelmemet és nem tudtam eléggé koncentrálni. Egy normál balkezes kanyar felé tartottunk, bekanyarodtam, de a kanyar külső részére helyezett szénabála mögött ott volt egy fémoszlop, ami eltalálta az első kerekeket (eltört az első felfüggesztés). Sikerült megjavítanom az autót, hiszen néhány alkatrészt viszünk magunkkal az autóban, de ez túl hosszú időt vett igénybe, így kiestünk. Nehéz volt ez a verseny, s az idei nyilvánvalóan nem az én szezonom.” – szögezte le bánatosan a finn oroszlános pilóta.
Marcus Grönholm nem folytatta a versenyt az új (Super Rally system) szabályok szerint, de Daniel Carlsson, aki még az első nap során kiesett, igen. Így a 307 WRC-vel debütáló svéd pilóta kiesése ellenére tovább mehetett az útvonalon és értékes tapasztalatokat szerezhetett az autóval. Harri Rovanperära hárult a szerep, hogy pontokat gyűjtsön a francia konstruktőrnek. Ez sikerült is neki, hiszen végül a hatodik helyen zárta a versenyt.
Markko Martin harmadik helyezése mellett megtartotta világbajnokságbeli harmadik helyét is, de most már öt ponttal van lemaradva Solberg mögött. Martin mögött Carlos Sainz ért célba Citroënjével. Őt Francois Duval követi a Forddal. Az első nyolcat Rovanperä, Mikko Hirvonen (Subaru) és Manfred Stohl (Peugeot 206 WRC) zárja.
A 2004-es Brit rali végeredménye:
1. P Solberg Subaru Impreza 3:42:39,5 2. S Loeb Citroën Xsara + 00:06,3 3. M Martin Ford Focus + 02:53,7 4. C Sainz Citroën Xsara + 03:42,1 5. F Duval Ford Focus + 04:41,3 6. H Rovanperä Peugeot 307 WRC + 06:44,9 7. M Hirvonen Subaru Impreza + 07:08,3 8. M Stohl Peugeot 206 WRC + 10:20,1 9. N Vouilloz Peugeot 206 WRC + 15:12,3 10. A Warmbold Ford Focus + 15:49,3
A Brit rali után két hét múlva kerül megrendezésre az Olasz rali vagy Szardínia rali. Ez egy teljesen új rali a versenynaptárban, így ezen a murvás versenyen történelmet ír, aki az első helyen ér célba.