Az Ateca és az Arona szabadidő-autók sikerét követően természetesen, hogy újabb szabadidő-autókat dob piacra a Seat, a sorban következő autó a Tarraco névre keresztelt modell lesz, ami egyébként a Volkswagen Tiguan Allspace megfelelője. Hivatalosan szeptember 17-én leplezik le az újdonságot, amelynek külsejét és belsejét is megismerhettük már korábban, addig is meghívott újságírók álcázva vezethették az új modellt.
Egyelőre a márka csúcsmodellje lesz a Tarraco, csak két év múlva érkezik az ennél is nagyobb méretű 20V20-as, ennek megfelelően nem csak méretben, de felszereltségben is szolgáltatások tekintetében is többre számíthatnak a vásárlók annál, amit egyébként a középkategóriás modelltől várhatnak. A karosszéria 4735 mm hosszú, a tengelytávolság 2790 mm, az ötüléses változatban 760 liter lehet a csomagtér a tologatható üléspad előrehúzását követően, a hátsó pótülések extraként lesznek a fedélzeten.
A motorkínálat háromtagú lesz (1.5 TSI 150 LE, 2.0 TSI 190 LE, 2.0 TDI 150 vagy 190 LE), az alapmodell elsőkerékhajtást kap (itt is független a hátsó felfüggesztés), egyébként összkerékhajtást és hétfokozatú DSG váltót kínálnak. Digitális műszeregység, nagy méretű központi érintőképernyő jár az Xcellence szinthez, meg rengeteg vezetőtámogató rendszer. Az üzemmód-választóval Sport, Off-road és Winter programot lehet kapcsolni. Várhatóan még az idén megvásárolható a Seat Tarraco.