Külön pikantériája az ügynek, hogy Jarno Trulli a Toyotánál kapott helyet, az őt helyettesítő kanadai ex-BAR-os pedig a Saubert erősíti a jövő versenyszezonban.
Villeneuve azonban a Renault-nál kapott lehetőséggel két legyet üthet egy csapásra, hiszen egyrészt majd egy éves pihenő után ismét formába lendülhet, másrészt revansot vehet az őt Takuma Sato kedvéért kipenderítő BAR-Hondán.
Jacques Villeneuve először Silverstone-ban tesztelte az enstone-iak betontorpedóját. Flavio Briatore a következőképpen kommentálta a történteket: “Megegyeztünk abban, hogy Jacques teszteléseket hajt végre a csapattal szerdán és csütörtökön Silverstone-ban. A tesztelés után Jacques akár csatlakozhat is a csapathoz a szezon hátralévő három versenyére a következő héten megrendezésre kerülő Kínai Nagydíjjal kezdődően.”
“Jól sikerült az első napunk, bár nem a gyors körök elérése volt a célom, inkább az, hogy kellemes vezetőpozíciót vegyek fel az autóban, és ezen dolgoztunk egész nap. Azt vártam, hogy sokkal kimerültebb leszek, mivel a köridők sokkal gyorsabbak, mint amikor utoljára rajthoz álltam Formula-1-es versenyen, és talán a Silverstone-i pálya a legnehezebb a fizikai megterhelést illetően az összes közül, de remekül érzem magam. Az R24-es nagyszerű autó és jól vezethető, de ma csak tanultam az autót, még nem foglalkoztunk a beállítással. Összességében jó irányba haladunk” – nyilatkozta Villeneuve.
A teszteredményektől függően Franck Montagny a csapat tesztpilótája, vagy Jacques Villeneuve lesz Fernando Alonso társa az utolsó három nagydíjon. Amennyiben Villeneuve lesz a kiválasztott, akkor nem a győzelem lesz számára a cél, hanem az, hogy a lehető legtöbbet tanuljon Fernando Alonsótól és hozzásegítse a csapatot ahhoz, hogy visszaszerezze második helyét a világbajnokságban.