Az 1982-ben piacra dobott 190-es volt a Baby-Benz, ahhoz képest tengelytávban 6,5, karosszériahosszban 10 centi előnye van az új A-osztály lépcsős hátú változatának, a centik mellett pedig a kocsi orrába beépített motor is keresztbe fordult. A helykínálat megegyezik az ötajtós A-osztállyal, szóval nem kell feltétlenül hiányolni azt a 6 centit, amivel a kínai lépcsős hátú A-osztály megelőzi a világpiacon forgalmazott változatot.
A 4549 mm hosszúságú karosszériához 2729 mm-es tengelytávolság tartozik, a csomagtartó mérete 420 liter. Az új befejezés nemcsak ránézésére szép, de a formatervezőknek is segít, hiszen annak segítségével sikerült az ötajtós (Cw 0,25) értékét alulmúlni a Cw 0,22-es légellenállási együtthatóval, és a kisebb, 2,19 négyzetméteres homlokfelület miatt így sikerült beállítani az első CLA rekordalacsony értékét.
Az idei év végén kerül a kereskedésekbe a normál tengelytávolságú Mercedes-Benz A-osztályos Sedan, a piaci rajtnál csak két erőforrással lesz választható, az 1,33 literes turbómotor 163 LE/250 Nm teljesítménnyel A 200 néven, az 1,5-ös turbódízel 116 LE/260 Nm teljesítménnyel A 180 d-ként; mindkét esetben alapfelszerelés a 7G-DCT fantázianevű duplakuplungos váltó.
A lépcsős hátú változatnál is elérhető a láblendítésre felnyíló csomagtérfedél, a piaci bevezetés kapcsán választható Edition 1 kivitelt rézszínű betétek teszik különlegessé.