Az előértékesítés során már 300 darab új koda Octavia kelt el, amely jól tükrözi a felfokozott érdeklődést. Tömegesen érkeznek a fényképek a koda által szeptember 26-ig meghirdetett kémfotó-pályázatra is, amelynek során a Magyarországon már jelenleg is közlekedő 40 darab, pepita mintájú matricával leragasztott új Octavia valamelyikét kell lefotózni és a fotót feltölteni a www.skoda-auto.hu oldalra vagy pedig eljuttatni bármelyik koda márkakereskedésbe. A játék végén a beküldők között egy új koda Octaviat sorsolnak ki.
A koda alaposan kitett magáért az új Octavia megépítésekor, hiszen az autó kívűl-belül alapos átalakításon esett át elődjéhez képest, amelyből egyébként több mint 1 millió darab kelt el világszerte. Négyféle benzines motor: 1.4 literes MPI (75LE), 1.6 literes MPI (102 LE), 1.6 literes FSI (115LE), 2.0 literes FSI (150LE) található meg a palettán. Dízel aggregátorból kétféle lesz: az 1.9 PD TDI (105LE), és a 2.0 literes PD TDI (140LE).
Igazi újdonságnak számít, hogy az új Octaviahoz a Volkswagennél már megismert DSG (automatizált kapcsolású mechanikus váltómű) is rendelhető. A modellhez számos innovatív fejlesztés is társul: elöl McPherson, hátul pedig több lengőkaros (multilink) felfüggesztés található és egy újfajta, sebességfüggő szervórendszer is helyt kapott az új Octaviában. Az alapfelszereltség részét képezi az ABS (kipörgésgátló), az EBV (fékerőelosztó), MBA (fék asszisztens), MSR (motorfékezőnyomaték-szabályozó) és az ASR (kipörgésgátló), valamint a 4 légzsák. Emellett rendelhető ESP (Elektronikus Stabilizáló Program) is a modellhez.
Az utasok és a vezető kényelmét elöl és hátul is megnövekedett tér, újjáalkotott középkonzol, és számtalan tárolóhely szolgálja. Az egyébként is rendkívül tágas, 560 literes csomagtartó akár 1350 literesre is nőhet a hátsó ülések lehajtásával.
Összességében tehát előre borítékolható, hogy az év végéig tervezett 700 új koda Octavia modell könnyedén elkel a magyar piacon.