Szinte korlátlanná teszi a vezető és az első utas látóterét, ugyanúgy, mint a sportrepülőgépek üvegkupolája. Az opcionális panoráma-szélvédő a motorháztól egészen a B-oszlopig benyúlik a tetőbe. Az Opel egyszer már bemutatott egy hasonló szélvédő-üvegtető megoldást a “GTC GenÈve” tanulmányterven, amely a 2003-as Genfi Autószalonon volt látható.
“Mintha csak repülnénk – úgy látjuk a környezetünket, mint egy sportrepülő cockpitjéből, mert nincs kereszttartó, ami korlátozna,” magyarázza Matthias Hallik, aki az új karosszéria-koncepciók felelőse az Opelnél, és a panoráma-szélvédő ötletadója is volt. “Egészen különleges élménnyé teszi az autózást, például hegyekben, vagy éjszaka, egy szép városban.” A GTC utasai az 1.50 méter hosszú, átlagosan 1.16 méter széles Solar-Protect üvegnek köszönhetik ezt, amely megakadályozza a belső tér felmelegedését.
Kívülről is szemrevaló a panoráma-szélvédő, mert egyöntetű látványt keltve, simán illeszkedik a környező acéltetőhöz. Számos ütközés-szimuláció és törésteszt igazolta, hogy a panoráma-szélvédő semmiképpen sem csökkenti a biztonságot vagy a karosszéria szilárdságát.
Az eredmények tanúsága szerint nincs lényeges különbség a háromajtós, acéltetős modellhez képest. Ez a GTC merev A- és B-oszlopának, a tető közepében elhelyezett kiegészítő kereszttartójának és masszív padlóvázának köszönhető. Pozitív eredménnyel jártak a karosszéria szilárdsági mérései is. Annak ellenére, hogy mind az utascella, mind az üvegtető nagyon erős, ez a modellváltozat csupán tíz kilóval nehezebb a standard szélvédős Astra GTC-nél.
Az ívelt panoráma-szélvédőt hat milliméter vastag, ragasztott biztonsági üvegből, gravitációs hajlítási eljárással állítják elő. Egy különleges kemencében annyira felhevítik az üveg bizonyos területeit, hogy az egyedül a nehézségi erő hatására felveszi a kívánt formát –ami nem kis szó egy ekkora (kb. 1.8 m2) és ilyen erős üvegdarab esetében.
A panoráma-GTC utasait maga a Solar-Protect üveg, és ügyes árnyékoló rendszer védi a túlzott napsütéstől. A fokozat nélkül állítható, nagyon egyszerűen kezelhető berendezéshez két kihajtható napellenző tartozik.
Az Opel Astra GTC – az új Astra nemzedék harmadik tagja az ötajtós szedán és a kombi után – jövő évtől készül a belgiumi Antwerpenben. Ugyanitt állítják elő 2005. áprilisától a panoráma-szélvédős modelleket is. A megoldás szabadalmazására már benyújtották a szükséges dokumentumokat.