Nem csak Rupert Stadler utódlásáról döntött a Volkswagen konszern soron kívül összehívott igazgatótanácsi ülése, de zöld utat adtak a menedzsereknek arra, hogy stratégiai együttműködési megállapodást dolgozzanak ki a Ford-dal. Magyarul megindultak a tárgyalások a wolfsburgi és a detroiti cég között arról, hogy a haszonjárművek terén megteremtsék a közös munkát. Cél a közös termékek által elérhető nagyobb darabszámokból eredő fajlagos gyártási költségek csökkentése, illetve a fejlesztőcsapatok munkájának egyesítésével gyorsabban reagálhatnak a partnerek a világszerte felmerülő igényekre. Azért a haszonjárművek terén akarják először elmélyíteni a közös munkát, mert a világpiacot tekintve jól kiegészíti egymást a két cég kínálata, és a pár éven belül a haszonjárművek világát is elérő elektrifikáció magas költségeinek hatását tudná csökkenteni a sikeres együttműködés.
A Ford és a Volkswagen között már volt szoros együttműködés, amikor 1987-ben egyesült a brazil- és argentin részlegük AutoLatina néven, a közös munka részeként a helyi Escortokba VW-motorokat és váltókat szereltek, és Ford Verona/Volkswagen Apollo néven forgalmaztak egy kétajtós, lépcsős hátú kompaktot (a Ford Orion helyi megfelelőjét), és a Volkswagen Santana alapján készült a Ford Versailles. A piaci helyzet normalizálódása miatt 1994-ben szüntette be együttműködését a két cég.