Bár a monacói és a kanadai aszfaltcsík is az utcai, nem épített, pályák közé tartozik, a két helyszín nem is különbözhetne jobban egymástól. A monacói viszonylag eseménymentes futam után Kanadában várhatóan nagyon gyors tempó, ádáz verseny és sok előzés várható. A Renault és a Honda is nagy motorfejlesztést hoz ide, amitől sokat várnak. Ezzel a támogatással Ricciardo ismét nagyon léphet előre és akár a világbajnoki cím esélyese is lehet. Mindössze 38 pont választja el egymástól ugyanis az első három pilótát az egyéni ponttáblán, s emiatt ez fontos verseny lehet a repülő bikák számára, hiszen sikeres futam esetén háromszereplős harc alakulhat ki a világbajnoki címért.
Ehhez azért lesz egy-két szava Lewis Hamiltonnak is, aki mindig is imádta a kanadai pályát. A Mercedes brit pilótája hatszor állhatott fel a dobogó tetejére Montreálban. Hamilton New Yorkban lazított kutyáival a két verseny között és innen ruccan át az északi országba a hétvégére. A hiperlágy abroncsok miatt – amely nagyon szemcsésedik – sokan kételkednek abban, hogy a Mercedes kettős győzelemmel hagyja el idén is Észak-Amerikát, s inkább a Red Bullra teszik voksukat. Ha viszont Hamilton győz, akkor beállítja Michael Schumacher győzelmi rekordját és ő is hét győzelmet tudhat itt majd magáénak, éppúgy, ahogy a ferraris fenomén. Hamilton mindenesetre azon lesz, hogy nagyobb előnnyel hagyja el Kanadát, mint a jelenlegi 14 pont, amivel riválisa, Vettel előtt áll a pilóták között.
A motorfejlesztésekből azonban nem csak a Red Bull profitálhat, hanem a Toro Rosso és a McLaren is. Utóbbi szeretné ledolgozni hat pontos hátrányát a Renault-hoz képest és a negyedik helyre szeretne ugrani. A többi élvonalbeli csapat sem lesz rest, a Mercedes és a Ferrari is hoz kisebb fejlesztéseket a motorjaikra.
A Kanadai Nagydíj mindig is arról volt híres, hogy itt mindig élvezetes versenyek zajlanak, ha másért nem, hát a sok autótörés miatt. Erre mostanában nem volt példa, de a monacói futamnál talán mégis több izgalom várható Kanadában. 2017-ben Lewis Hamilton visszavágott Vettelnek Kanadában válaszul a német monacói győzelemére. A Mercedes kettős győzelmet szerzett, s a második helyezett Bottas mögött Daniel Ricciardo ért célba a harmadik helyen.
Pálya, időjárás
A montreali pálya arról ismert, hogy nagyon igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat (!), hiszen a hosszú egyenes mellett egy sor szűk kanyar nehezíti a pilóták dolgát. Az igazán nagy megpróbáltatást az okozza, hogy ez a pálya rendelkezik a versenynaptár pályái közül a leggyorsabb részekkel és emellett a leglassabbakkal is. Így a tökéletes motornak nagyon rugalmasnak kell lennie, miközben elég erősnek is ahhoz, hogy a szűk és lassú kanyarokból ki lehessen gyorsítani. Négy fékezési zóna található a pályán, ahol 300 km-ről 120 km-re kell lassítani. Miután az autók így is kevés tapadással hajtanak, és rengeteg üzemanyagot cipelnek, ez még nagyobb terhet ró a fékekre és az abroncsokra.
Az időjárási előrejelzést a 2011-es hatalmas esőzés miatti monstre négyórás futammá alakult verseny után nem szabad figyelmen kívül hagyni Kanadában. Idén mindhárom napra felhős időt jósolnak az előrejelzések, de egyelőre nem várható esőzés. Az itt jellemző változékony idő azonban még mindig megkeserítheti a csapatok dolgát.
A verseny
A montreali olyan ideiglenes pálya, mint a monacói vagy a Melbourne-i. Ez azt jelenti, hogy az aszfaltcsík nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. A köreredmények azonban folyamatosan javulnak, még a verseny során is, mivel egyre több gumi tapad az aszfaltra. A kemény kanadai tél miatt helyenként buckás a pálya, így ezt figyelembe kell venni az autóbeállításkor. A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egy kicsit olyan, mintha a monacói és a monzai pálya kombinációja lenne. Ami az aerodinamikát illeti, Montrealban nagyon kis tapadással fognak az autók hajtani, egyedül Monzában fognak kisebb tapadással körözni idén a versenyautók.
A 70-körös Kanadai Nagydíj június 10.-én helyi idő szerint 14.10-kor (nálunk 20.10-kor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km. A körrekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből 1”13.622-es időeredménnyel. 2017-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a Kanadai Nagydíjat. A brit pilóta ideje 1:33:05.154 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes helyezést Daniel Ricciardo (Red Bull) szerezte meg.