Amikor Kecskeméten 2012 márciusában megnyitott az első Németországon kívüli európai Mercedes-Benz személyautó gyár, már akkor sokszor elhangzott: lehetőség lesz később akár a bővítésre is, hiszen a cég óriási területet vásárolt az 5-ös főút mellett. 2016 júliusában jelentették be, hogy a vállalat megépíti második gyárát a hírös városban, ez első- és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint hibrid, plugin hibrid és teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében.
„A beruházás eredményeként csúcstechnológiával rendelkező hatékony gyártási egység létesül, ahol a rugalmas termelési rendszerben különböző jármű-architektúrájú és meghajtású modellek gurulnak majd le a szalagról. Ezzel termelési kapacitásaink megnőnek, és mindemellett a piaci igényekre is rugalmasan és gyorsan tudunk reagálni” – mondta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja, hozzátéve: 2500 új munkahelyet teremt az 1 milliárd eurós beruházás.
Letették a második Mercedes-gyár alapkövét Kecskeméten.
Közzétette: BAON Bács-Kiskun Megyei Online – 2018. június 5.
A második kecskeméti gyár a mostanitól délre (Városföld irányába) épül, karosszéria-, felületkezelő – és összeszerelő üzemből, és egy ipari parkból áll majd. Az ipar 4.0 követelményeinek megfelelően a termelési folyamatok egyszerűen változtathatóak lesznek. Mint korábban közölték, az új egység egymással szoros összeköttetésben álló gyártóegységekből és egy messzemenőkig digitális folyamatláncból áll, ami a termelési adatok intelligens felhasználásával az ember és gép újfajta kooperációját jelenti. Ezáltal még rugalmasabbá és hatékonyabbá válik a termelés, és egyben ergonomikusabb munkakörülményeket jelent a munkavállalók számára.
A gyár alapkőletételi ünnepségét kedden délután tartották, beszédet mondott Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Szemereyné Pataki Klaudia kecskeméti polgármester, Markus Schäfer és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A termelés a következő évtized elején indul majd el Kecskeméten a második gyárban. Az új full-flex gyár létrehozásához 972.700 m3 földet kell megmozgatni. A beépített terület nagysága 382.033 m2 lesz, ez körülbelül 54 futballpálya méretének felel meg. A kecskeméti telephely második gyárának építéséhez több mint 17.000 tonna acélt használnak fel, ebből az acélmennyiségből körülbelül 1,7-szer lehetne felépíteni a párizsi Eiffel-tornyot.