Tavaly októberben indították el a munkát a Škoda gyakornokok ötödik alkotásán, amelynek az új Karoq volt az alapja. Először is megtervezték az átalakítást, a külsőt és a belsőt egyaránt, majd a gyakorlatban is végrehajtották azt a fiatalok, végül a hírverés is az ő dolguk – természetesen a munka minden részletében konzultálhattak a gyárnál dolgozó szakemberekkel.
A fiatalok számára az idősebbekkel való tárgyalás elsajátítása is fontos része volt a tanulási folyamatnak, de a közösségi médiát is bevonták a munkába, a Sunroq név onnan származik. Hétvégi, jóidőben használt autónak szánták a szabadidő-kabriót, ezért mondtak le teljes mértékben a tetőről. A tető levágását követően az A- és B oszlopokat is át kellett tervezni, illetve teljesen új a csomagtérfedél is.
Megtartották az 1,5 literes TSI motort, ami 8,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre a Sunroq-ot, 204 km/h az elérhető maximum – utóbbi kipróbálása esetén azonban célszerű rögtön egy fodrászlátogatást is betervezni.