Németország északi részén legfeljebb akkor barnul le az arra tévedt turista, ha nyaralását történetesen a szolárium falai között tölti, hiszen az égi “hősugárzó” úgy bujkál a felhők között, mintha legalábbis megsértődött volna a helybeliekre. Az Opel pedig pontosan itt, azon belül is a lenyűgöző kikötőváros, Hamburg környékén kerített sort legújabb büszkesége, a Tigra TwinTop menetpróbájára. Persze a szervezők észjárásában azért találni logikát, mivel esőnapon a kupé-kabrió acélteteje bizonyíthatja, hogy rajta ugyan nem fog ki a legelszántabb égi áldás sem. Minket azonban kegyeibe fogadott az időjárás, és átadhattuk magunkat a nyitott autózás felemelő élményének.

Időjárás-függetlenség

A kocsit gombnyomásra (az ablakemelők mögötti kapcsolóval), mindössze 18 másodperc alatt szabadíthatjuk meg feleslegesnek ítélt “testrészétől”. A vezetőnek csupán egyszerű mozdulatsort szükséges elvégezni (kézifék behúzása, gyújtáskulcs elfordítása, valamint a szélvédőkeret két oldalán egy-egy reteszelőkar kioldása), a többit az elektro-hidraulikus mozgatószerkezet megoldja. Ráadásul a francia Heuliez által kidolgozott mechanizmus helytakarékos módon hajtogatja össze az acéltetőt: a vaskos “C-oszloppal” együtt a hátsó szélvédő csaknem függőlegesen kerül a csomagtartóba, míg az első rész vízszintesen fölé siklik. Tehát a cicababáknak ezentúl szükségtelen azon tépelődni, hogy a hétvégi kiruccanáshoz a hajszárító-készlet, vagy a sminkbőrönd nélkülözhetetlenebb. Egyiket sem kell otthon hagyni, mert a poggyásztér befogadóképessége így is 250 literes és a versenytársakéval ellentétben teljes belmagassága kihasználható. Amikor pedig a Tigra zárkózott személyisége kerül előtérbe, kategóriájában egyedülálló mennyiségű holmit (440 liter) képes elnyelni a csomagtartó. Ehhez még adjuk hozzá az ülések mögötti 70 literes tárolórekeszt, s bizony a középkategóriás limuzinok is a föld alá süllyedhetnek szégyenükben – az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az új Tigra szigorúan kétüléses. Egyébiránt a tetőhöz hasonlóan a csomagtérfedél is elektro-hidraulikus módon, az utastérből, vagy a hátsó lökhárító krómozott peremén található gomb érintésével nyitható. Lezárni viszont kizárólag utóbbi nyomva tartásával lehet, ezért mindenképpen ki kell szállni hozzá.

Élményküszöb

Mivel a Tigra vásárlóközönségét javarészt a gyengébbik nem képviselői alkotják, a motorválaszték kialakításakor is inkább rájuk, mint a teljesítményorientált machókra gondoltak. Ennek tükrében pedig a Twinport technikát (változó szívószelep-vezérlés és nagyarányú kipufogógáz visszavezetés) alkalmazó, 1364 köbcentis egység is jól megbirkózik a feladattal, 90 lóereje kényelmesen viszi a kupé-kabriót. Persze lendületesebb autózáskor, vagy merészebb előzéseknél ajánlott keményen hajszolni a motort, és sűrűbben használni a sebességváltót. A gyári adat szerint “kíméletes üzemmódban” 6,1 literes átlagfogyasztást regisztrálhatunk. Az 1,8 literes, változó szívócső-hosszúságú erőforrás élénkebben pörög fel és attól sem rezel be, amikor hegyi szerpentin “tornyosul” elé. Sőt, minden igyekezetével azon van, hogy élvezetesé tegye a kanyargást – az izmosabb modell például ércesebb hangú, krómozott végű kipufogódobot kapott. Alapfelszerelésként mindkét erőforráshoz ötfokozatú manuális sebességváltót társítanak, de az 1,4-es változathoz kérésre Easytronic robotizált erőátviteli egység is kérhető. A futómű egyenesen az Opel Corsa GSi-től származik, amelyet a Tigrához dinamikusabbra hangoltak: elöl 5, hátul 20 mm-rel leültették, a nyomtáv 28 mm-rel szélesebb és feszesebb a lengéscsillapítás. A kocsi viselkedése biztonságosan alulkormányzott, hogy vezetése a gyengébb képességű pilótáknak se okozzon váratlan meglepetéseket – szükség esetén blokkolásgátló, vészfékasszisztens és menetstabilizáló rendszer segít kordában tartani az autót. Az apróbb úthibákat ügyesen lépi át az Opel, véleményem szerint a hazai körülmények között is megfelelően helytáll majd az élménymasina, a hölgyek pedig bizonyára tudomást sem vesznek arról, hogy a merev karosszéria közben keményen birkózik a csavarási erőkkel. A temperamentumosabb vezetők 2005 tavaszáig legyenek türelemmel, hiszen akkor sportfutómű is felkerül az opciós listára.

Sikervárományos

Az Opel Tigra TwinTop élményautó a karosszéria-specialista Heuliez nyugat-franciaországi üzemében, Cerizay városban készül, ahol teljes kihasználtság esetén napi 200 jármű a maximális kapacitás. Nálunk szeptemberben indul az Enjoy, Cosmo és Sport felszereltséggel választható Tigra értékesítése, az autó alapára pedig vélhetően a németországihoz közelít majd, azaz valamivel négymillió forint feletti összegre számíthatunk. A kocsi sikerének pedig a csábos forma biztosan nem vet majd gátat, hiszen úgy csavarja el a szebbik nem fejét, mint egy ragyogó gyémántgyűrű…