Az 1968-ban piacra dobott Jaguar XJ annyiból hozott újat a luxuskategóriába, hogy akkoriban a vetélytársai mind nagy méretű limuzinok voltak, amelyekhez képest sportosan vezethető és megjelenésű alternatívát kínált. 1972-ben ez lett az első 12 hengeres limuzin, amely a 225 km/h végsebességgel a világ leggyorsabb négyajtósa is lett. Ezt a szellemi örökséget egészen a mai napig átörökítette a gyár.
A fél évszázad alatt nyolc generációt megélt típusra emlékezik az XJ50 elnevezésű modell, amely az Autobiography változat első-hátsó lökhárítójával, 20 colos Venom nevű felnikkel, fekete hűtőráccsal és természetesen rengeteg jelvénnyel jön. Egyedül a színválasztásnál kell visszafognia magát a vásárlóknak, hiszen csak fekete, fehér, piros és kék áll rendelkezésre.
Az utastérben gyémántvarrással díszített vajbőr kárpit, XJ50 logók és megvilágított küszöbburkolatok teremtenek egyedi hangulatot, a fokozatválasztó tárcsa, a kormány mögötti váltófülek és a pedálok fémből készülnek. Európában a 340 lóerős V6-os és a 300 lóerős V6-os turbódízel közül lehet választani, egyéb piacokon az 550 lóerős kompresszoros V8-as az egyedüli erőforrás.