Tavaly állt le a Honda az 1967-ben bemutatott Monkey és a fickósabb Gorilla kismotorjainak gyártásával, mert az 50 cm3-es léghűtéses erőforrást már nem lehetett az aktuális károsanyag-kibocsájtási előírásokhoz igazítani. A rajongóknak csak mostanáig kellett várnia, hiszen itt az MSX125-ös gép alapján készített új Monkey.
A 125 köbcentis, vízhűtéses egyhengeres a Honda PGM-Fi befecskendezést kapja, a csúcsteljesítmény 9,6 LE 7000/percnél, a maximális nyomaték 11 Nm 5250/percnél, és az Euro 3-as szintet teljesíti a blokk. A saját tömeg 107 kg, az 5,6 literes térfogatú tanknál igyekeztek az eredeti Monkey példáját követni.
Új elem a fordított villa, a teljesen LED-es világítás, a menetinformációkról egy kerek LCD-kijelző tájékoztat. 12 colos felniken gördül a Honda Monkey, elöl 220 mm-es, hátul 190 mm-es féktárcsák lassítanak, és van a fedélzeten blokkolásgátló is. Három szín közül lehet választani: banánsárga, piros és fekete.