Változatlanul hagyták a 2,74 méteres tengelytávolságot a Suzuki mérnökei, azonban a második generációs Ertiga kompakt egyterű hossza 13 centivel, 439,5 centire növekedett. Immár a Heartect építőkészletet használja a modell, saját tömege csökkent az elődhöz képest annak ellenére, hogy sokkal több kényelmi-biztonsági extra van a fedélzeten. Szériában kap 4 légzsákot, blokkolásgátlót, menetstabilizálót a kompakt egyterű.
Teljesen új az orr megjelenése, a fényszórók formája leginkább a Fiat Tipo-n látott darabokra hasonlít, a C oszlopnál a manapság elengedhetetlen lebegő tetőt valósították meg a formatervezők, a hátsó lámpa két helyen – vízszintesen és függőlegesen – is belenyúlik a csomagtérfedélbe. Az utastérnél megtartották az 5+2 személyes kialakítást, a hátsó sorokban egy kicsit sikerült növelni az utasok rendelkezésére álló teret. Hét üléssel 153 l a csomagtér, az 50:50 arányban osztott hátsó támlák ledöntésével 550 literesre bővíthető, a 60:40 arányban osztott középső sor támláinak ledöntése után 803 liter a raktér mérete. A K15B jelzésű, 1,462 literes négyhengeres benzines, ami 105 LE/138 Nm teljesítményű, a váltó ötfokozatú kézi kapcsolású vagy négyfokozatú automatikus lehet. Az indonéz mérési módszer szerint a kézi váltós szabványos átlaga 5,5 l/100 km, az automatáé 6,0 l/100 km.