Már a Ford Fiesta aktuális generációjának leleplezésekor megmutatták az ST sportváltozatot, és azt is elárulták, hogy 1,5 literes háromhengeres turbómotor hajtja majd az újdonságot, most pedig részletezik a 200 lóerős kisautót. A középső hengerét le tudja kapcsolni az új EcoBoost, ami 11%-os fogyasztáscsökkenést eredményez. Üdítő háromhengeres hangjával is kitűnik majd a vetélytársak közül a Ford Fiesta ST, pillangószelepes rendszerével gombnyomásra lesz hangosabb.
A kategóriában elsőként ebben az autóban lesznek benne a kanyarvételi tulajdonságokat javító speciális hátsó csavarrugók, amelyek oldal-specifikus kialakításúak, és ezek segítségével a torziós hátsó híd mozgása csökken, és a Watt-rudazathoz képest 10 kg a tömegmegtakarítás. Felár ellenében lesz rendelhető rajtautomatika és Quaife önzáró differenciálmű, utóbbi munkáját segíti az alulkormányzottságot az ívbelső első kerék fékezésével csökkentő menetstabilizáló-funkció.
Üzemmódválasztó szériában van a fedélzeten, Normal, Sport és Track, azaz pálya közül választhat a sofőr. Sportban csökken a kormányszervo mértéke, érzékenyebb lesz a gázpedál, és hangosabbra kapcsol a kipufogó. Track módban deaktiválódik a kipörgésgátló, a menetstabilizáló engedékenyebb lesz; az ESP-t külön lehet kikapcsolni. Elöl 287 mm-es hűtött, hátul 253 mm-es tömör tárcsafékek lassítanak.
Turbómotor létére pörgős az 1,5-ös EcoBoost hangolása, a 200 lóerős csúcsteljesítményt 6000/perces fordulaton tudja, a 290 Nm-es maximális nyomaték az 1600-4000/perc fordulatszám-tartományban mérhető. Ez az erő 6,5 másodperces 0-100 km/h sprintet és 232 km/h végsebességet tesz lehetővé a három- és ötajtós karosszériával egyaránt választható Ford Fiesta ST-nek.