Noha a mérnökök a maguk részéről mindent megtettek a tömeg csökkentése érdekében, végül 5-25 kg-mal lett nehezebb az új generációs A6-os; ez betudható a lágy-hibrid hajtásnak, hiszen az indítógenerátor és a lítium-ion akkumulátor tömege 25 kg.
Rögtön kétféle lágy-hibrid hajtást alkalmaznak majd, a hathengeres TDI TFSI 48V-os rendszert kap, a 2,0 literes TDI 12V-os rendszerrel jön. Alapvetően mindegyik ugyanolyan felépítésű, azonban a 12V-os rendszerrel 0,7 l/100 km-es megtakarítás érhető el azáltal, hogy guruláskor már 22 km/h-nál lelövi a belső égésű erőforrást, és 12 kW teljesítménnyel termel vissza energiát, a 12V-os rendszerrel csak fele ekkora spórolás érhető el.
Az alap dízel 204 lóerős (400 Nm), a V6-os 231 (500 Nm) vagy 286 lóerővel (620 Nm) választható, a 3,0 literes V6-os biturbó 340 lóerős (500 Nm). Csak automatikus váltóval adják majd az új generációs Audi A6-ost, az elődnél kevesebb, mint 5% volt a kézi váltó aránya. A kínálat második körben 2,0 literes benzinmotorral bővül, a jövőben pedig hálózatról tölthető hibrid változat is megjelenik majd a kínálatban – a gyár meglepetésről beszél, könnyen lehet, hogy az S6-osban találkozunk majd ilyennel.
Amíg a külső állandóságot sugall, a beltérben radikális a változás, itt is megjelenik az A8-asban debütált MMI touch response érintésérzékeny felület, ami az eddiginél nagyobb mértékben teszi lehetővé a személyre szabást, gyors- és kedvenc-billentyűk segítségével. Az MMI navigation plus rendelése esetén adják a digitális műszeregységet, a hardveres navigáció egyébként a digitális felhőt is segítségül veszi a működéséhez, hiszen nem a memóriában lévő, hanem a HERE által szolgáltatott online térképet használja a rendszer – hat darab hathavonta esedékes frissítés van a vételárban, később fizetős lesz.
Az MLB Evo építőkészletet használja az Audi A6-os, karosszériája vegyesen acél és alumínium, pár centivel nagyobbak lettek a külső méretek, ugyanez elmondható a váll- és fejtérről is, az 530 literes csomagtér változatlan térfogatú, igaz szélesebb, immár két golftáska is elfér benne egymás mellett. Extraként lesz választható az összkerékkormányzás, amelynél a hátsó kerekek akár 5 fokos szögben is képesek elfordulni, a fordulókör átmérője így mindössze 11,1 méter.