Amíg a hagyományos modellek egyre inkább visszaszorulnak a piacon, a prémiumgyártók virágoznak, ennek megfelelően a Peugeot is átalakította 508-as típusát, amely ötajtós kupéként folytatja pályafutását. Látványos első LED-es nappali menetfények kicsit háttérbe szorítják a mérges tekintetű fényszórókat, nemcsak a márkanév, de a típusszám is olvasható a kocsi orrán.
Széles és lapos a karosszéria, nagy méretűek a vállak, az övvonal alacsony. A hossz 4750 mm, a tengelytávolság 2793 mm, a szélesség 1907 mm és 1405 mm a magasság. Aggódni nem kell, a sajtóanyagban megemlítik az Audi A5 Sportback-et és a Volkswagen Arteont, hogy azokhoz hasonlóan tágas a beltér. Hatalmas méretű ajtón át lehet hozzáférni az alaphelyzetben 487 literes csomagtérhez, az 1/3-2/3 arányban osztott támla döntését követően 1537 liter a raktér.
Az i-Cockpit belsőt továbbfejlesztették, a szélvédő tövében itt is a 12,3 colos képátlójú monitor tájékoztat, középen azonban nagyobb, 10 colos képátlójú 8/3 képarányú kijelző van Allure szinttől felfelé. AGR (Aktion Gesünder Rücken) masszázsülések is választhatóak, a tárolóhelyek térfogata 32 liter, 4 darab USB töltőpont várja a kütyüket, a csomagtérben 2 szivargyújtó-csatlakozás is van.
Nemcsak a belső megjelenése, de a vezetési élmény is sportosabb lett, nem utolsósorban az elődhöz képest 70 kg-os tömegmegtakarításnak köszönhetően. Elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás is elérhető, és az alapfelszereltségű dízel kivételével adják a 8 fokozatú automatikus váltót is. A benzinmotor 1,6 literes, 180 LE/250 Nm vagy 225 LE/300 Nm teljesítménnyel választható, dízelből az 1,5-ös 130 LE/300 Nm teljesítményű, a 2,0 literes 160 LE/400 Nm és 180 LE/400Nm teljesítménnyel választható.
Bővült a vezetéstámogató rendszerek sora, itt debütál a PSA Csoport autói között az éjjellátó, a távolságtartó tempomat immár megállásig lassít és el is indítja az autót, aktívan kormányoz a sávtartó segéd. A Peugeot 508 SW kombit majd a Párizsi Autószalonon leplezi le a márka, a forgalmazás nem sokkal ezt követően indul meg. 2019-ben a hálózatról tölthető hibrid lesz a modellsorozat újdonsága, azzal kapcsolatban 300 lóerős rendszerteljesítményről hallani.