Technikai szempontból az új Caddy példaértékű: alkatrészeinek több mint 50 százaléka megegyezik a kiváló minőségű ötödik generációs Golf és a Touran alkatrészeivel.
Könnyen veszi a nehézségeket
A Volkswagen megértette az idők szavát, és az úgynevezett „integrált” városi szállítóautók osztályában felállítja a mércét a rakodótér és a hasznos teherbírás tekintetében. A Caddy utódja teherszállításra is alkalmas, ugyanakkor azonban funkcionális és kedvező árfekvésű személyautóként vonzó lehet azon ügyfelek számára is, akik nem támasztanak luxus igényeket. A Volkswagen Haszonjárművek az új Caddy Kombi személyautóval megteremti a lehető legjobb kompromisszumot egy olyan univerzális szállítójárművel, amely alkalmas az üzleti és a magánjellegű mobilitást megkívánó ügyek intézésére.
Az új Caddy rugalmas, a szűk városi utakon és a sétálóutcákban is könnyű vele közlekedni, és nincs szüksége túl nagy parkolóhelyre. Az új Caddy-n alapfelszereltség a kategóriájában egyedülállóan széles (70 cm) tolóajtó, amely megkönnyíti a szűk városnegyedekben folyó rakodást és beszállást. Az új Caddy mérete megnőtt. Ezt már maga a platform is jelzi: az új Golf V illetve a Touran nyomán készült el. A középkategóriás személyautón alapuló felépítés jelenleg újdonságként szerepel a városi szállítóautók szegmensében. Emellett az új Caddy kiváló minőségével követendő igényességet visz a kompakt és könnyű szállítóautók kategóriájába. Ezt a szándékot hangsúlyozza az ergonómiai szempontok figyelembevételével tervezett, sok rakodórekesszel ellátott belső elrendezés is.
Egy teljes rakomány praktikus megoldás
Az új Caddy Dobozos rakodótere a maga 3,2 köbméterével 300 literrel nagyobb űrtartalmat nyújt, mint elődje. Mind hátulról, mind pedig a jármű jobb oldaláról jó rakodási lehetőségek jellemzik. Két különböző nagyságú, aszimmetrikus elrendezésű hátsó ajtószárnya 1137 mm-es rakodási magasságot tesz lehetővé. Az ajtók választás szerint ablakos vagy ablak nélküli változatban is megrendelhetők. Kívánság szerint felnyitható, úgynevezett „zsiráftető” is rendelhető. Az új Caddyt ezenkívül – kívánság szerint – egy második tolóajtóval is szállítják. A maximális rakodási szélesség 1340 mm, a kerékdobok közötti szélesség pedig 1172 mm. Az 1781 mm hosszú és egyenletesen sík felületű rakodópadlón egy Euro raklap is elhelyezhető. Az új Caddy Dobozos hasznos terherbírása a motorteljesítménytől függetlenül 750 kg – ezzel kategóriájában csúcsértéket képvisel. Fontos adat, hogy vontathatósága is tekintélyes: mintegy 1500 kg.
Az új Caddy Kombival minden munka kényelmesen hétfele osztható
Az új Caddy Kombi az első olyan jármű a városi szállítóautók szegmensében, amelyet a vevő hétüléses változatban is meg tud rendelni. Ennek során egy lehajtható támlájú második üléspadról van szó a hátul. A felhasználás céljától függően a második ülőpad ki is vehető. Szériatartozékként a 2. üléssor összesen három személy részére biztosít helyet. Minden ülőhelyhez hárompontos biztonsági öv tartozik.
Az új Caddy-ben minden a megfelelő helyen van. Hiszen az olyan járműveknél, amelyeket felhasználási céljuk alapján egymást gyakran váltó sofőrök vezetnek, intuitív módon kezelhető funkciókra van szükség. Ezért az első ülések, és a (szériatartozékként légzsákkal felszerelt) állítható kormánykerék mögötti munkatér kiegyensúlyozott, meggyőző ergonómiai tulajdonságokat mutat. Ezenkívül ki kell emelni a rengeteg rakodóhely mindennapi előnyeit. Így például a jobb első ülés utasának térdmagasságában nyitott kesztyűtartóban, a műszerfalon fent pedig két kisebb rekeszben tárolhatók a gördülékeny üzletmenethez szükséges eszközök. Az állva tárolt italos üvegek (akár 1,5 literes űrtartalomig) kiömlésbiztos helyen tárolhatók az ajtóborításokban. A középső konzolon lévő kézifékkar körül összesen négy pohártartó és számos rakodóhely található. A szélvédő felett körülfutó, nagy rakodópolc A4-es méretű iratrendezők elhelyezésére is alkalmas. A fűtés, szellőzés és (az opcionális) klímaberendezés kezelőelemei a műszerfal középső részén, a vezető és a jobb első oldalon ülő utas számára jól elérhetően helyezkednek el. A három forgatható szellőzés-szabályozó felett, a klímaberendezés kapcsolói mellett található a kívánságra rendelhető ülésfűtés kezelőszerve is.
Az új Caddy négy különböző motorral kerül forgalomba: két benzines és két dízel aggregáttal. A piaci bevezetéskor szállítható motorok: egy 1,4 literes, 55 kW/75 LE teljesítményű benzinmotor, és első ízben egy 2,0 liter lökettérfogatú és 51 kW/70 LE teljesítményű közvetlen befecskendezéses, porlasztószivattyús szívó dízelmotor (PD SDI). Hamarosan követik ezeket az erősebb motorok: egy benzines (1,6 literes, 75 kW/102 LE teljesítménnyel), valamint egy kiemelkedően dinamikus és takarékos porlasztószivattyús PD TDI (1,9 literes, 77 kW/104 LE teljesítménnyel).
Az új Caddy kimagasló biztonságot nyújt. Az elöl-hátul tárcsafékes fékberendezés a szállításkor különböző mértékben fellépő terhelési állapotok tekintetében a lehető legkedvezőbben méretezett. Az ABS, ASR, MSR szériatartozék, az Elektronikus Stabilitásprogram (ESP) opcionálisan szállítható a Kombihoz. A széria duplalégzsák (dobozos esetén csak vezetőoldali) mellett rendelhető oldallégzsák gondoskodik az utasok védelméről.
A Volkswagen Haszonjárművek az új Caddyvel első ízben gyárt önálló projektként városi szállítóautót. A gyártás a lengyelországi Poznanban történik. A Volkswagen Haszonjárművek az új Caddy esetén tud először profitálni a Volkswagen nagyszériás gyártásának úgynevezett ún. platform-effektusából. Az ötödik generációs Golf, valamint a Touran moduljainak felhasználása révén 50 százalékot meghaladó mértékben érhető el azonos alkatrészek alkalmazása. A kocsi elülső része nagyrészt megegyezik a Touran elülső részével, azt azonban a haszonjármű jelleg által megkívánt specifikus követelményekhez igazították. Az új Caddy minden fontos technikai paraméter tekintetében új minőséget hoz a kategóriába, felfelé tágítva a határokat.