A PSA Csoport márkái közül a Citroënnél rendelkeznek a legnagyobb hagyományokkal a modul egyterűeknél, egészen az 1950-ben bemutatott 2CV Fourgonette típusig vezetik vissza a vérvonalat (1978-ban jött az Acadiane, 1984-ben a C15, 1996-ban az első Berlingo), szóval ők kapták meg a lehetőséget arra, hogy elsőként leplezzék le az új generációs modelljüket.
A családokat helyezik a középpontba az új generációnál, leginkább azért, mert az áruszállításra hivatott lemezelt oldalfalú változatot még nem mutatták be. Nagyon nem kell elsietniük utóbbit, hiszen a Berlingo személyautó változatának a forgalmazása csak októberben indul Magyarországon, a haszonjármű változat pedig novemberben érkezik majd jelen állás szerint.
Amíg hátul maradt a dobozforma karosszéria, elöl a márka aktuális emeletes arca jelent újdonságot, az oldalfalakat Airbump betétek védik. Kezdettől fogva két méret lesz választható, az M 4,4 méteres (tengelytáv 2,78 méter), az XL 4,75 méteres (tengelytáv 2,97 méter).
Közös jellemző, hogy a második sorban három darab, külön állítható ülés helyezkedik el, felár ellenében kérhető még 2 ülés a csomagtartóba, az anyósülés támlája is lehajtható a raktér bővítése érdekében. Az utastérben összesen 28 -féle tárolási lehetőség van, ezek össztérfogata 186 liter, ebben benne van a feláras Modutop, az utastér felől kis tolóajtókon át, hátulról lebillentve hozzáférhető belső tetőcsomagtartó is, ami 60 liter térfogatú és 10 kg-mal terhelhető. Nagyban javítja az utasok komfortját, hogy a tolóajtókon is leereszthető ablakokat használnak.
Az EMP2-es padlóra átállásnak köszönhetően rögtön 19 vezetéstámogató rendszer lett elérhető a Berlingóhoz, a távolságtartó tempomat például megállásig képes fékezni az autót, és kapcsolódás tekintetében is jelentős a fejlődés. A motorkínálat kezdetben az 1,2-es turbós (110 vagy 130 LE) és az 1,5-ös dízelt (75, 100 vagy 130 LE) jelenti, a kézi váltó alternatívája a 8 fokozatú automata lehet (a 130 lóerős benzines automatával csak 2019 második félévétől rendelhető).