Az X3-as testvérmodellje, az X4-es szabadidő-kupé se kerülhette el a sorsát, a Genfi Autószalonon mutatják be a második generációs változatot. A megjelenés ismerős, de fontos változás az elődhöz képest, hogy a tengelytávolság 54, a teljes hossz pedig 81 mm-rel nőtt. Aggódni nem kell, a hasonlóan motorizált elődhöz képest 50 kg-mal csökkentették a saját tömeget.
Továbbra is vezetőközpontú a műszerfal kialakítása, a digitális műszeregység széria, a teljesen színes fel-a-fejjel kijelző extrafelszerelés. Új elem, hogy a kardánalagút szélén térdtámaszok segítik a kapaszkodást. Az ajtókon elhelyezett zsebekben már 1 literes palackok is elférnek, az előválasztókar előtt is nagyobb a rakodótér. Az új fejegységnek köszönhetően jobb lett a hangfelismerés is – ezt várhatóan magyar nyelven nem lehet megtapasztalni.
Három megjelenéssel lehet majd választani az új generációt, ezek xLine, M Sport és M Sport X névre hallgatnak, az utóbbi kettőnél a BMW Individual műhely segítségét is kérheti a vásárló. A piaci bevezetéskor rögtön két nagy teljesítményű változat is elérhető lesz, az X4 M40i mellett már X4 M40d-ként is megvásárolható lesz a szabadidő-kupé, a kezdeti motorkínálat a 184-360 lóerő közötti tartományt fedi le. Minden esetben alapfelszerelés a 8 fokozatú automatikus váltó.