Nagyon sikeresek a Nissan szabadidő-autói, így nem csoda, hogy a márka jövőbeli formavilágát előrevetítő Xmotion tanulmány is egy ilyet mintáz. A jelenlegihez képest egyenesebbek és élesebbek a vonalak a karosszérián, a stílus is terepjárósabb a fekete kerékjárat-szélesítésekkel, elöl függőleges elemek szakítják meg a légbeömlők egyhangúságát.

Nyomokban felfedezhetőek mai stílusjegyek is, úgymint bumeráng alakú lámpák és V alakú hűtőrács, de frissebb hatású az új formavilág – bár ebben szerepe van a tanulmányokra jellemző túlzásoknak is. Az utasteret például úgy tették hívogatóvá, hogy megszabadultak a B oszloptól, így hatalmas nyílás tárul fel a karosszéria oldalán. Már ezen keresztül is jól látni az utastér közepén végigfutó, japán cédrus konzolt, amely 4+2 pótüléses elrendezést tesz lehetővé.

Nem spóroltak a monitorokkal és érintőképernyőkkel, a szélvédő tövében összesen öt darab monitort helyeztek el, ilyen váltja ki a belső tükröt is, a műszerfal alsó részét szintén cédrusfából ácsolták. Az ülések között helyezkedik el a központi kezelőszerv, amely része annak a virtuális akváriumnak, amelyben a digitális koi-pontyok úszkálnak. Nem csak érintéssel, de kézmozdulatokkal és szempillantásokkal is lehet vezérelni az Xmotion-t.

A technikáról egyébként semmit nem árultak el azon kívül, hogy a márka intelligens összkerékhajtása is ott van a fedélzeten, tehát nem tudni, hogy benzin-, dízel-, netán elektromos hajtása van-e a 4,59 méter hosszú, 1,94 méter széles, 1,7 méter magas és 2,79 méter tengelytávolságú középkategóriás szabadidő-autónak.