A hírek szerint annyiból szakít eddigi gyakorlatával a Kia márka, hogy az azonos műszaki alapra épülő kompakt autóit már nem teljes egészében igazítja hozzá az egyes nagy piacok elvárásaihoz, hanem csak részleteiben. Tehát amíg eddig külön autót kapott Európa és a világ többi része a kompakt kategóriában, a jövőben már közös lesz az orr, és csak a befejezés és a hangolás lesz piacfüggő.
Tehát a Detroiti Autószalonon leleplezett Kia Forte nevű, lépcsős hátú kompakt autó a B oszlopig bezáróan megegyezik a mi Ceedünkkel, csak mi ötajtós, kombi és kupés ferdehátú befejezésre számíthatunk majd – ennél többet majd a Genfi Autószalonon esedékes világpremieren tudunk meg erről a pletykáról. Ami biztos, hogy az eddiginél sportosabb lett a kompakt autó, amely felépítéséből adódóan nem olyan lapos, mint a Stinger, de azért felfedezhető a párhuzam. Az utastér mérete bővült, az USA-ban széria a középen elhelyezett 8 colos képátlójú érintőképernyős fejegység.
Továbbfejlesztett 2,0 literes benzinmotort kap a Kia Forte, amely hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel és üzemmódtól függően Atkinson-ciklus szerinti működéssel takarékoskodik, a hatfokozatú kézi váltó helyett pedig a koreaiak első saját fejlesztésű, IVT fantázianevű fokozatmentes automatájával lehet kérni. A teljesítmény továbbra is 147 LE/179 Nm, de a fogyasztás 7-8 százalékkal csökken az előző generációhoz képest.