A The Detroit News oldal birtokába jutott egy olyan levél, amiben a CD542N kódnéven futó autó fejlesztésének a félbehagyásáról tájékoztatja a Ford az érintett beszállítóit. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a 2020-as modellévre időzített új generációs Fusion, illetve annak európai megfelelője, a Mondeo utódának a fejlesztését leállították. Ez nem jelenti azt, hogy ekkor megszűnik a típus forgalmazása, hiszen frissítéssel tovább életben tudják tartani a jelenlegi modellt.
A döntés hátterében az áll, hogy át akarja gondolni személyautó-kínálatát a Ford, ugyanis Észak-Amerikában folyamatosan esik ezen modellek értékesítése, 2016-ban 11, 2017-ben 22 százalékkal csökkentek a Fusion eladásai, emellett még idén leállnak az eggyel nagyobb méretű Taurus gyártásával is. Számokban kifejezve a Ford és Lincoln márkák 2017-ben 595,390 darab személyautót (2016-hoz képest 14,2 %-os csökkenés) értékesítettek Észak-Amerikában, addig 1,99 millió szabadidő-autót és pickupot, utóbbi szegmens folyamatosan bővül. Csökkenti a Ford mozgásterét, hogy noha a vásárlók egyre nagyobb autókat választanak, a törvények által szabályozott flottafogyasztást csökkenteni kell.
A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy a Focus számára kifejlesztett új padlólemezen – a C519-et összkerékhajtás, hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos hajtás fogadására is felkészítették – valósítják meg a nagyobb méretű személyautót, de ez csak találgatás. A CD542N projekt leállításával a Ford pár éves gondolkodási időt szerzett magának az érintett piacokon, Kínában például utódot kap a Changan Ford által gyártott Mondeo, Jim Hackett decemberi kijelentése, miszerint nem fogják Kínából Európába és Észak-Amerikába exportálni a típust még nem jelenti azt, hogy nem kapjuk meg azt az autót (a helyi előírásokhoz igazított formában) más gyártásból.