Az autóiparban az egyik legfiatalabb vásárlóközönsége a Seat márkának van, ennek megfelelően sok a kisgyermekes használó is az ügyfelek között. Ők nem egy kombi nagy csomagterére vágynak, hanem a kisautónál jobb használhatóságra, ezért lett az ötajtós Ibiza alternatívája ez alkalommal az Arona nevű öszvér.
A magasabb építés nemcsak a beszállást könnyíti meg, de a csemete elhelyezését is a gyermekülésben, az öblös csomagtérbe könnyen bele lehet pakolni a dolgokat, és a városi forgalmat is kicsit jobban átlátja az ember. Mindehhez jön még a divatos megjelenés, az ajtók csereszabatosak az Ibizáéval, de az orr már magasabb, amit egy extra karaktervonallal álcáznak, a motorháztetőn ott az Atecáról ismert lemezív, és a vastag C-oszlop jelzi, hogy a hátsó részt is kibővítették. Feltűnő a műszerfal fényezett betétje, ezenkívül strapabíró, könnyen takarítható burkolatokat és kárpitokat használnak. Alapáron jár az érintőképernyős fejegység, extraként 8 colos képátlójú is választható, bőven van töltési lehetőség, és mindenféle (MirrorLink, Android Auto és Apple CarPlay) csatlakozást is kínál az autó. Jövőre már az Ibizában és az Aronában is elérhető lesz az Amazon Alexa hangvezérléssel működő személyi asszisztens, egy időben a vetített műszeregység megjelenésével.
A menetpróbán a DSG-váltós, 115 lóerős benzinessel kezdtem az ismerkedést, és elég hamar kiderült, hogy valami baj van: csörgött a motor, egyéb furcsa zajok is jöttek a kifejezetten lusta autóból, ami harmadikban rángatott is. A közel 100 km-es tesztút után szóltunk, hogy valami nincs rendben a géppel, az üzemanyaggal lehet probléma. Megköszönték a figyelmeztetést, majd újra kiadták az autót, amely úgy 2 kilométerrel később megadta magát – helyes volt a diagnózis, az üzemanyaggal volt probléma, senki ne gondoljon tehát típushibára. Második körben a kézi váltós, 150 lóerős FR-t próbálhattam. A sportos megjelenés része a szimulált kipufogóvégződés, de ennél érezhetőbb eltérést jelent a feszesebb futóműhangolás, amivel sokkal élvezetesebben lehet terelgetni az Aronát a hegyi szerpentineken.
Hangja ennek sem volt sok, ahogy a végezetül próbált 1,6 literes, 115 lóerős dízelnek sem, amely nagy nyomatékával kevesebb kapcsolgatást igényelt. A választékban egyébként 95 lóerős, 1,0 literes turbó jelenti az alapot, az 1,6-os dízelből is van egy 95 lóerős szint (felár ellenében akár DSG-váltóval is), és tavasztól kezdve lesz piactól függően választható a földgázos (CNG) változat, amelynél 90 lóerős az 1,0 literes turbómotor; utóbbit tartja az anyagilag is életképes akkumulátoros-elektromos hajtás megjelenéséig környezetbarát alternatívának a Seat, hiszen megújuló forrásból is származhat a földgáz.